اوباما می‌خواهد مذاکرات با شکست مواجه شود؛ ملت ایران تسلیم نخواهد شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اوباما می‌خواهد مذاکرات با شکست مواجه شود؛ ملت ایران تسلیم نخواهد شد

رئیس مجلس با بیان اینکه اوباما باید با روشنی بداند که ملت ایران تسلیم نخواهد شد، گفت: اوباما به دلیل گرفتاری‌های داخلی می‌خواهد مذاکرات با شکست مواجه شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور خود در سخنانی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه(س)، گفت: رحلت حضرت معصومه(س) را به ملت بزرگوار و مراجع تقلید و به خصوص مردم شریف قم تسلیت و تعزیت می‌گویم.

وی ضمن گرامیداشت دهه فجر نیز، افزود: دهه مبارک فجر را گرامی می‌داریم و بر روح پر فتوح امام و شهدای انقلاب درود می‌فرستیم، ایشان سال ۵۷ در چنین روزی با ورود به ایران، انقلاب ملت را وارد مرحله پیروزی نمودند و با رهبری شجاعانه و خردمندانه، همه موانع داخلی و خارجی را از جلوی پای ملت برداشتند تا در ۲۲ بهمن ملت بزرگ ایران بر طاغوت وابسته پیروز گردید.

رئیس مجلس با بیان اینکه اولین هدفی که امام در راهبری انقلاب با جدیت دنبال کرد، تأسیس و پایه‌گذاری مردمسالاری دینی در کشور بود که سابقه در تاریخ سیاسی جهان نداشت، اظهار داشت: بر این اساس، غربی‌ها از طریق رسانه‌ها به تخریب این نظریه پرداختند، به خاطر دارید که روشنفکران داخلی و گروهک‌ها نیز با ایجاد شبهات زیاد به ستیز با این سبک تفکر سیاسی، مجادلات زیادی را به راه انداختند.

لاریجانی با اشاره به اینکه امام(ره) فرمودند، جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کم و نه کلمه اضافه، دلیل آن چیست؟، گفت: جمهوری اسلامی در نظریه سیاسی امام مردمسالاری واقعی بود و به تعبیر شهید مطهری، دموکراسی مورد نظر اسلام، انسانیت، رها شده است. اما دموکراسی غربی، حیوانیت رها شده است.

وی با تأکید بر اینکه اسلامیت در مردمسالاری، انسانیت را بسط می‌دهد نه حیوانیت را، افزود: ملت ایران با حمایت شگرف از نظریه امام، نظام جمهوری اسلامی را تأسیس کردند.

رئیس مجلس گام دیگر پیشوای انقلاب برای هدایت ملت را استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دانست و تصریح کرد: این سیاست در بُعد سیاسی با شعار بلیغ نه شرقی و نه غربی ظهور یافت که اتفاقا این نظریه نیز با غضب شرق و غرب و روشنفکران داخلی، مخصوصا آمریکایی‌ها مواجه شد، زیرا آنها احساس می‌کردند این مسیر دست آنها را برای همیشه از ایران کوتاه می‌کند که آغازگر توطئه‌های جدید شدند.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: یکی از صاحبنطران آمریکایی که در آن زمان مسئولیت حساسی داشت در کتاب خود می گوید که " ماجرای ایران بزرگترین شکست دولت کارتر در مقایسه با موقعیت آمریکا در صلح کمپ دیوید و یا عادی کردن روابط با چین و یا اتخاذ موضع قاطعانه‌تر در مقابل اتحاد شوروی که همگی نقاط مهم بودند، بود؛ سقوط شاه از نظر استراتژیک برای ایالات متحده آمریکا و از نظر سیاسی یک مصیبت به شمار می‌رفت. حفظ منافع آمریکا و مهم‌تر از آن حفظ منافع غرب در منطقه نفتی خلیج فارس بر ایران تمرکز داشت"، این سخن آن صاحبنظر آمریکایی است.

وی در همنین زمینه، اضافه کرد: در این مقطع، آمریکا و غرب تمام تلاش خود را کردند که شاه را نگه دارند، اما موفق نشدند و راهکار دوگانه‌ای را دنبال کردند، از طرفی با کمک جریان‌های ضد انقلاب، مبارزه با ملت را شروع کردند و از طرف دیگر تلاش کردند با دولت موقت ارتباط برقرار کنند که مذاکرات مشاور امنیتی کارتر با مسئولین دولت موقت نمونه‌ای از این دست بود که با عصبانیت ملت مواجه گردیدند.

رئیس مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها دو خط عملیاتی فشار و ترور را پس از پیروزی انقلاب دنبال کردند، افزود: آنها با ساماندهی جریان‌های تروریستی در داخل، بزرگان انقلاب را ترور کردند و آشفتگی در برخی مناطق به راه انداختند، هرچند قدرت انقلاب، شگرد شیطانی آنان را خنثی کرد، اما کارنامه غرب در این زمینه سیاه است.

لاریجانی با تأکید بر اینکه خط ترور غرب تا امروز نیز ادامه دارد، گفت: اخیرا روزنامه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی، طراح و مجری ترور مجاهد شهید، عماد مغنیه بوده‌اند؛ آیا با این وضع دولت آمریکا می‌تواند ادعای مبارزه با تروریسم را داشته باشد، در حالیکه رأسا اقدام به ترور قهرمانان امت مسلمان در منطقه می‌کند؟ آیا اینگونه ترورها برای دولت آمریکا که مدعی مدیریت جهانی است، فضاحت‌آور نیست؟

وی در ادامه اظهار داشت: گرچه برای ما روشن بود که دولت آمریکا هرگز در شعارهای خود صادق نیست و دست‌های دولت این کشور در حمایت از گروه‌های تروریستی آلوده است، اما روشنگری اخیر که از زبان مسئولین سابق سیا انجام گرفته است، عمق مبارزه دروغین آمریکا در مورد مبارزه با تروریسم را عیان کرده است؛ وقتی دولت آمریکا چنین اقدامات شنیعی را انجام داده است، باید قبول کند که ملل مسلمان اقدامات تروریست‌های دست‌ساز داعش و غیره را جنس دیگری از شگردهای آنان می‌داند.

رئیس مجلس با بیان اینکه جنگ تحمیلی نوع دیگر اقدامات آمریکا در راستای فشار بر ایران بود، گفت: امروز اسناد و مدارک کافی وجود دارد که جنگ صدام عیله ایران با تحریک و هدایت و کمک غرب صورت گرفت، اما پایداری و استقامت ملت، آنان را پشیمان کرد، لذا به فشار از جنس دیگر روی آوردند.

لاریجانی همچنین به سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه ملت ایران اشاره و تصریح کرد: آقای اوباما در بیانات اخیر خود گفته است که ما به ایران فشار می‌آوریم تا ایران نظر ما را در بحث هسته‌ای قبول کند، حالا مقصود آنها از مذاکره با ایران روشن‌تر شده است، آنها می‌گویند باید تسلیم خواست ما شوید، در کجای دنیا به این می‌گویند، مذاکره؟ البته روشن است که آقای اوباما به دلیل ضعف و گرفتاری داخلی نمی‌تواند در مقابل انعطاف‌های معقول دولت و ملت ایران تصمیم عاقلانه بگیرد و می‌خواهد ایران یا تسلیم خواسته‌های نامربوط آنها شود و یا مذاکرات با شکست مواجه گردد.

وی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: آقای اوباما باید با روشنی بداند که ملت ایران تسلیم نخواهد شد؛ ایشان با این نوع سیاست غلط در مذاکرات مسئول شکست مذاکرات است که تصور کرده است می‌تواند هزینه ضعف خود را در حل مشکلات داخلی به طرف ایران منتقل کند.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت شهادت جمعی از مسلمانان در پاکستان و عراق، گفت: لازم می‌دانم شهادت جمع زیادی از شیعیان در پاکستان و مردم مسلمان کرکوک، بغداد و سامرا را که در چند روز اخیر به دست مزدوران تروریست به شهادت رسیدند، به ملت، پارلمان و دولت کشورهای دوست و برادر، پاکستان و عراق تسلیت بگویم، مجلس شورای اسلامی این جنایات را محکوم می‌کند.

لاریجانی همچنین، تأکید کرد: عملیات هوشمندانه و شجاعانه حزب‌الله قهرمان در شبعا که در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در سوریه، غرورآفرین و حاوی پیام روشن بود که امیدوارم صهیونیست‌ها از درک این پیام عاجز نباشند و بفهمند که خاورمیانه جولانگاه اتحاد تروریسم و صهیونیسم نیست و شیران مجاهد بساط پوشالی آنان را با قدرت جمع می‌کنند.

وی در ادامه به بررسی لایحه بودجه ۹۴ در کمیسیون اشاره کرد و افزود: از تلاش‌های همکاران عزیز در کمیسیون تلفیق که این روزها مستمرا به بررسی بودجه سال ۹۴ اشتغال دارند، سپاسگذارم و مجددا متذکر می‌شوم که تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در گروی کار آنان است که مورد طلب مقام معظم رهبری است که رونق تولید، کانون این امر است.

رئیس مجلس در پایان خاطر نشان کرد: افزایش سرمایه بانک‌ها جهت ارائه تسهیلات بنگاه‌های تولیدی کشاورزی و صنعتی و ارائه روش‌هایی که کارآفرینی تشویق گردد و صادرات مورد توجه قرار گیرد، از اهم این امور است و برای روان‌سازی اجرای طرح‌های عمرانی، الزام دستگاه‌ها به واگذاری طرح‌های عمرانی به مردم نیز ضروری است. امیدوارم نتیجه کار کمیسیون تلفیق، پیام روشن مقاوم در اقتصاد را به خوبی برساند.

خبرگزاری تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false