×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آخرین تحولات کرکوک پس از حملات داعش

فرمانده عملیاتی نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در جنوب کرکوک از تسلط کامل این نیرو بر مناطقی خبر داد که طی دو روز گذشته از سوی داعش مورد حمله‌ قرار گرفت.

به گزارش "چغادک نیوز"، عناصر داعش با حمایت نیروهای انتحاری و خودروهای بمبگذاری شده، شامگاه پنجشنبه (۹ بهمن/ ۲۹ ژانویه) از محورهای تل الورد، مریم بیگ، ملا عبدالله و مکتب الخالد به استان کرکوک در شمال عراق حمله ور شدند.

وستا رسول فرمانده عملیاتی نیروهای پیشمرگ در جنوب کرکوک در گفتگو با خبرنگار کردپرس آخرین وضعیت مناطقی را که توسط داعش مورد حمله قرار گرفتند، تشریح کرد.
وستا رسول با اشاره به اینکه هم اکنون هیچ درگیریی میان طرفین در جریان نیست، از بمباران شدید مواضع داعش توسط جنگنده های ائتلاف جهانی و تحمیل خسارات سنگین به آنها خبر داد.
این فرمانده پیشمرگ اشاره کرد که هم اکنون تمامی مناطق کرکوک تحت تسلط کامل نیروهای آنها قرار دارد و هیچ منطقه ای تحت اشغال داعش نیست و این گروه به اهداف عملیاتی خود نرسیده‌ است.
وستا رسول از بر جای ماندن ۴۰ جسد کشته شدگان داعش در مناطق درگیری خبر داد و اعلام کرد که این گروه در حملات اخیر متحمل تلفات سنگین شده اند.
همچنین از کشته شدن ۷ نیروی پیشمرگ و ۵ نیروی پلیس اقلیم کردستان در این حملات خبر داد.
گروه داعش با استفاده از شرایط نامساعد جوی و آگاهی از عدم امکان حمله جنگنده های ائتلاف از چهار محور تل الورد، مریم بیگ، ملا عبدالله و مکتب الخالد به کرکوک حمله کرد.
حملات داعش در آغاز به واسطه وجود نیروهای انتحاری و خودروهای بمبگذاری شده‌ آغاز و سپس عناصر این گروه به مقر نیروهای پیشمرگ حمله کردند.
مصطفی سید قادر وزیر نیروی پیشمرگ، خود فرماندهی جنگ با داعش در کرکوک را بر عهده گرفت.
سرلشکر شیرکو فاتح یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگ نیز در این حملات کشته شد.
داعش همزمان در مرکز کرکوک دست به گروگانگیری زد و شماری از عناصر این گروه وارد ساختمان قصر کرکوک که بزرگترین ساختمان شهر محسوب می شود شدند و چند نفر را به گروگان گرفتند.
سازمان ضد ترور اقلیم کردستان گزارش داد ۸ عضو داعش که در این گروگان گیری حضور داشتند توسط این نیرو کشته شده اند.
براساس گزارش این نهاد ۳ عضو داعش در داخل ساختمان خود را منفجر کرده اند.
آمارهای غیررسمی حاکی از کشته شدن ۲۵ نفر در این گروگان گیری است.
از سوی دیگر، کوسرت رسول علی جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح اقلیم کردستان تحت فرماندهی نیرویی ویژه وارد کرکوک شد و در عملیات مقابله با داعش شرکت کرد.

 
منبع: کرد پرس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false