×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۵۰ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر بیابان‌زدایی شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: در راستای بیابان‌زدایی در استان بوشهر تاکنون ۵۰ هزار هکتار اراضی بیابانی استان نهال‌کاری شده و این در حالی است که هم‌اکنون ‌۳۱۳ هزار هکتار بیابان در استان بوشهر وجود دارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، هوشنگ شریفی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه در ایام‌الله دهه فجر طرح جنگل‌کاری اراضی بیابانی استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: در اجرای این طرح ۷۰۰ هکتار از اراضی بیابانی استان بوشهر نهال کاری و در این اراضی ۱۴۰ هزار نهال جنگلی کاشته شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح بیابان‌زدایی یاد شده ۱۴ میلیارد ریال اعتبار در برداشته است تصریح کرد: در این ایام ۴ پروژه آبخیزداری با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد ریال اعتبار عملیات اجرایی آن در استان بوشهر آغاز می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر با بیان اینکه اکنون ۳۱۳ هزار هکتار اراضی بیابانی در استان بوشهر وجود دارد گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل گسترش بیابان چرای بی رویه دام، خشکسالی و کاهش بارندگی است که هم اکنون این سه خطر در استان بوشهر وجود دارد.

شریفی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ هزار هکتار از اراضی بیابانی استان جنگل‌کاری شده بیان کرد: در این اراضی بیش از ۱۰ میلیون نهال جنگلی کاشته شده که نقش مهمی در کاهش فرسایش خاک و گسترش بیابان داشته است.

وی با اشاره به اینکه مراتع استان بوشهر بیشتر فقیر هستند تصریح کرد: از یک‌میلیون و ۲۶۰ هزار هکتار مراتع استان بوشهر تنها یک درصد مراتع درجه یک، ۲۵ درصد درجه ۲ و مابقی درجه ۳ هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهربا اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ۲۲۷ هزار هکتار پوشش جنگلی است گفت: از این مقدار ۹۳ درصد جنگل‌های طبیعی بنه، بادام کوهی و کنار و ۶٫۴ درصد جنگل‌های دست کاشت شامل گونه‌های کنار، آکاسیا آمپلی سپس، آکاسیا، سالیسینا، آکاسیا ویکتوریا، درمان عقرب و کهور و جنگل‌های حرا است. 

شریفی، با تاکید بر این نکته که توسعه جنگل‌ها بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست افزود: با توجه به اینکه وسعت جنگل‌های دست کاشت در استان بوشهر ۶۶۰ هکتار است، توسعه این جنگل‌ها بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/ آ

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false