کی‌روش: ایران به من همه چیز داد و من نتوانستم چیزی به آن بدهم | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کی‌روش: ایران به من همه چیز داد و من نتوانستم چیزی به آن بدهم

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به تمجید از تیم ملی و کشور ایران پرداخت.

به گزارش "چغادک نیوز"، کارلوس کی‌روش با حضور در برنامه ۹۰ در مورد انتقادها و حمایت هایی که از او می شود اظهار داشت: واقعاً‌ خوب است که نقطه نظرات مختلف را می‌شنویم و این نشان می‌دهد که فوتبال زنده است . من همیشه به هر دو طرف گوش می‌دهم و سعی می‌کنم از هر دو نقطه نظر چیزی یاد بگیرم. مطمئناً گفتمان فرصت می‌دهد تا مطمئن شویم چه مسائلی صحیح است.

وی ادامه داد: گفتمان به مربیان یاد می‌دهد چه تصمیمی بهتر است. به نظر من این مسائل خوب است و نشان‌دهنده این است که فوتبال زنده است. نکته حائز اهمیت در این نوع گفتمان احترام و اخلاق است . شنیدن انتقادها تا زمانی خوب است که حد و مرز احترام رعایت شود و فراتر از آن نرود. اتفاقی که بعضی از مربیان و رسانه‌ها آن را نمی‌دانند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره عملکرد شاگردانش در جام ملت‌های آسیا گفت: به نظر من ما الان باید در استرالیا باشیم . حضورمان در جام ملت‌های آسیا دو مسئله بود . اولی عملکردمان و دوم نتیجه نهایی که همیشه در آخر به نتیجه نهایی توجه می شود. مطمئناً در آینده به این مسئله اشاره می‌شود که ایران در مرحله یک چهارم نهایی از جام ملت‌های آسیا حذف شد.

کی‌روش خاطر نشان کرد: امروز داشتم با نکونام صحبت می‌کردم. ما از وضعیت مورد نظر خوشحال نیستیم و من هنوز از بابت حذف از جام ملتهای آسیا درد دارم چون استحقاق بیشتر از این را داشتیم هرچند حذفمان از این مسابقات به خاطر داوری بسیار بد و افتضاح در بازی با عراق بود. هر چند این مسئله نمی‌تواند توجیه و بهانه خوبی باشد.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در زمین رخ داد تقصیرعراق نبود . ما ۸۰ دقیقه ده نفره بودیم و این با شرایط آب و هوایی استرالیا بسیار دشوار بود. ما در بخش عملکرد ، تعهد و نگرش تیم ملی به تیم خدمت کردیم. این در شرایطی است که تیم ایران از نظر آماده‌ سازی بدترین شرایط را بین همه تیمها داشت و شرایط بازی دوستانه و اردویی خوبی نداشت .

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: استحقاق تیم ملی فراتر از حذف از مرحله یک چهارم نهایی بود . واقعاً‌ همه از این شرایط ناراحت هستند. من علاقه داشتم مدالی به هواداران فوتبال ایران پیشکش کنم اما نشد . هواداران فوتبال ایران قهرمانان جام ملت‌های آسیا بودند و فوق العاده بودند و من از آنها حمایت می‌کنم. اگر می‌گویم از حذف شدن درد داریم به خاطر همین هواداران است. ما می خواستیم به آنها کادویی اهدا کنیم.

کی‌روش ادامه داد: به عنوان مربی من فلسفه کاری خودم را دارم و هرکاری انجام می‌دهم تا جایگاه پیراهن تیم ملی بهتر شود. وقتی لذت ،‌ خوشحالی و برق نگاه هواداران را می‌دیدم این برای من بهترین مدال در کل زندگی بود . من به هواداران فوتبال ایران افتخار می‌کنم. باز هم تأکید می‌کنم بر تیم و نگرشی که داشتیم ما با درایت کاپیتال فوق العاده ، بازیکنان با تجربه و بازیکنان جوانی که سراسر استعداد و اشتیاق بودند به جام ملت‌های آسیا رفتیم.

وی افزود: با این بازیکنانی که من دیدم امیدمان برای آینده زنده شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا محوبیتش در ایران دلیل خاصی دارد گفت: فکر می‌کنم این مسئله نشان‌دهنده این است که هواداران درک خوبی از تیم ملی دارند و کاملاً از شرایط تیم ملی مطلع هستند. همانطور که گفتم اعتقاد دارم که ما باید به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا می‌رفتیم و به هواداران مدال تقدیم می‌کردیم.

کی‌روش ادامه داد: هواداران باید بدانند که هر بار که تیم ملی به زمین می‌رود این کار را با روحیه و جنگندگی بالا انجام می‌دهد. نگرش مثبتمان نشان‌دهنده دو مطلب است . یکی اینکه عملکرد خوبی در فاز دفاعی داشته باشیم و دیگری اینکه باید برنده بازی باشیم آن هم با استایل خاص خودمان. واقعیت این است که بازی کردن با تیم‌های مختلف یک جور نیست . بعضی مواقع نمی‌شود با پاس کاری زیاد پیش رفت و به خاطر همین باید رو به بازی عمودی آورد. در کل نگرش ما در ۹۰ دقیقه کسب پیروزی است. مهمترین مسئله برای ما این است که ما یک ستاره داریم به نام تیم که هواداران قدردان آن هستند و به آن افتخار می‌کنند . به تیمی که شجاع است و در زمین می‌جنگد تا برنده باشد.

وی با اشاره به دیدار تیم‌های ایران و عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های اسیا اظهار داشت: بازی با عراق را در نظر بگیرید ، دقیقه ۴۳ بازیکن ما از زمین اخراج می‌شود . این در شرایطی است که ما در حالت طبیعی بازی را در دست داشتیم و می‌توانستیم دو و حتی سه گل به عراق بزنیم. همه دیدند که ما پس از ۱۰ نفره شدن چکار کردیم. سعی کردیم سریعاً تیم را سازمان‌دهی بکنیم و بازی هجومی را در دستور کار داشته باشیم. ما هیچ وقت دست از حمله برنداشتیم و با وجود امیری و قوچان نژاد از چپ و راست حمله کردیم و دو مرتبه بازی باخته را تساوی کردیم. اما متأسفانه ضربات پنالتی تیم پیروز میدان را دیکته کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به انتقاد برخی از کارشناسان مبنی بر اینکه چرا تیم ملی پلن و نقشه دومی در بازی نداشته است تأکید کرد: به من بگویید پلن B رئال و یا بارسا چیست؟! وقتی یک تیم ایده یا تفکر خاصی دارد و با توجه به آن تمرین می‌کند چه احتیاجی به نقشه دوم دارد؟ این احمقانه است که ما با یک سیستم تمرین کنیم و با سیستم دیگری وارد مسابقات بشویم.

کی‌روش ادامه داد: ما باید به کاری که انجام می‌دهیم اعتقاد و ایمان داشته باشیم و بدانیم که برنامه خودمان بهتر از قدم‌های جادویی است که تنها بعضی دقایق می‌شود در بازی از آن استفاده کرد. البته من هیچ وقت راجع به گزینه‌های تاکتیکی خودم صحبت نمی‌کنم و بقیه باید راجع به آن قضاوت کنند.

وی تصریح کرد: تیم ما با سیستم نزدیک به ۳-۳-۴ بازی می‌کند و حتی در روش ما هافبک نفوذی در نقش مهاجم بازی می‌کند . در خیلی از بازی‌ها تاکتیک ما در نیمه اول و دوم متفاوت بود ما نگرش های مختلفی داشتیم. به نظرم بعضی از افراد که نمی‌توانند این چیزها را ببینند یا باید بیشتر راجع به فوتبال تحقیق کنند و یا باید قبل از اینکه صحبت کنند فکر کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ادامه دفاعش از تاکتیک تیم ملی گفت: در بازی با قطر ، کره جنوبی ، لبنان و حتی گینه تیم ما تحرک مناسب را داشت که البته بعضی از افراد اینطور فکر نمی‌کنند . من هم به نظر آنها احترام می‌گذارم. در بازی با امارات جهانبخش ، آزمون ، رفیعی و امیری به عنوان بازیکنان تهاجمی جوان ما بودند. این بازی را نگاه کنید و سیستم بازی با بحرین را هم ببینید. حالا ما شاهد این هستیم که یک نوع نگرش ، ساختار و تعهد داشته‌ایم. این نشان‌دهنده این است که ما در حال رسیدن به بلوغ هستیم و من به این مسئله افتخار می‌کنم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا مالکیت کم توپ تیمهای تحت هدایت او عمدی است گفت: شما باید برای یک سیستم و بازی نوع بازیکنانتان را در نظر بگیرید. مثلاً وقتی در تیم ملی پرتقال رونالدو ، نانی و سیمائو را دارید این نوع بازیکنان با توجه به شرایط خاصی که دارند می‌توانند سرعت بالا و قدرت تهاجمی زیادی داشته باشند. کاری که شما نمی‌توانید با ژاوی یا اینیستا انجام بدهید.

وی افزود: حالا مثلاً وقتی در رئال مادرید بودم زیدان ، فیگو و بکهام را در خط هافبک داشتم که خود این بازیکنان باعث می‌شوند درصد مالکیت توپ بالا برود. اما باید بدانیم که مالکیت توپ نمی‌تواند یک تیم را برنده بازی کند. ما باید بتوانیم زمانی که صاحب توپ هستیم از این موقعیت استفاده کنیم. بخاطر دارم زمانی که در منچستر بودم با بارسلونا بازی داشتیم. با توجه به حضور رونالدو و گیگز نمی‌توانستیم مالکیت توپ را در اختیار بگیریم. پس این مسئله را به بارسلونا دادیم و خودمان از توپ های عمودی استفاده کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: در فینال مورینیو مقابل بارسلونا او از همین سلاح استفاده کرد و به پیروزی رسید. ما با بازیکنانی مانند جهانبخش ، امیری ، دژاگه و شجاعی رو به این تاکتیک آورده‌ایم. البته که ما بازیکنی مانند عمر عبدالرحمن را در تیممان نداریم اما مسئله حائز اهمیت این است که هر تیمی باید از تمام پتانسیل خود استفاده کند.

کی‌روش در ادامه صحبت هایش گفت: یک مطلب در تمام تیمهای من وجود دارد و آن این است که همه بازیکنان وظیفه دارند در زمین دفاع کنند و در طرف مقابل همه هم مسئولیت حمله دارند. وقتی این کار به خوبی انجام شود تیم موفق و برنده می‌شود. مسئله بعدی به نوع بازیکنان و کار سرمربی بستگی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اگر به چند ماه پیش برگردیم باز هم مقابل عراق قبل از جام ملت‌های آسیا بازی دوستانه انجام می‌دهد گفت: قطعاً ای کار را انجام می‌دهم چون بازیهای دوستانه فضای متفاوتی دارد. شما در این بازیها می‌توانید ۶ تعویض انجام بدهید و کارهای تاکتیکی را امتحان کنید. بازیهای دوستانه برای آماده سازی است و ریسک‌هایی در آن صورت می‌گیرد که در بازی رسمی نمی‌توانید انجام بدهید. ما در قالب تیم ملی ایران به هر بازی دوستانه‌ای خوشامد می‌گوییم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: باید یک مسئله را صادقانه به مردم بگویم ، اگر عراق برای بازی دوستانه آمادگی نشان نمی‌داد ما عملاً‌ هیچ بازی دوستانه‌ای قبل از جام ملت‌های آسیا انجام نمی‌دادیم. این در شرایطی است که تمام هزینه‌های این بازی را عراق متقبل شد. باید به یک موضوع اشاره کنم ، ما حتی در استرالیا منابع مالی این را نداشتیم که بخواهیم مربی‌مان را برای دیدن و آنالیز رقبایمان به بازی آنها بفرستیم. ما در شرایطی ۴ بازی در جام ملت‌های آسیا انجام دادیم که هیچ اطلاعاتی از رقبایمان نداشتیم چون پولی نبود که برای بازی آنها آنالیزور بفرستیم.

کی‌روش تصریح کرد: عراق ، فلسطین ، سریلانکا و حتی تیمی متشکل از افراد آماتور هم اگر به ما پیشنهاد بازی می‌دادند قبول می‌کردیم چون مهمترین مسئله آماده سازی تیم ملی بود.

وی در مورد اینکه آیا مصاحبه‌اش علیه ویلیامز بعد از بازی با بحرین ضرورتی داشت یا خیر گفت: من با کمال احترام صحبتم را انجام دادم . یک سری مسائل واقعی است اما یک سری مسائل دیگر واقعی نیست و انجام نشده است. باید یک سری واقعیت‌ها را بگویم. منتقدی که فقط برخی مسائل را شنیده اگر می‌توانست متوجه واقعیت‌ها شود حتی بیشتر از منصوریان هوادار من بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: در بازی با بحرین دو بار بازیکن شماره ۱۲ این تیم یعنی همان بازیکنی که قبلاً‌ مشکل ساز شده بود با آرنج به بازیکن ما ضربه زد . بعد از بازی من در کمال احترام و آرامش ضمن تقدیر از داور گفتم که هیچ گاه راجع به مسائل فنی داور صحبت نمی‌کنم و فقط این را می‌گویم که داورها باید تمرکز بیشتری در زمین داشته باشند تا بازیکنان با آرنج به یکدیگر ضربه نزنند چون این بسیار خطرناک است و برای سلامتی بازیکنان خوب نیست. من از کلمه پیش فعال‌تر استفاده کردم اما باز هم تأکید کردم که بازی کاملاً‌ باید در اختیار داور باشد. بعد از این کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسئولان گفتند که من به داور بی‌احترامی کردم در شرایطی که به نظر من فوتبال در آسیا در دستان افرادی است که فاصله زیادی با واقعیت‌های فوتبال دارند.

کی‌روش تصریح کرد: پس از بازی با بحرین ناظر داوری در گزارش خود نوشته بود که شنیده است کی‌روش از داور انتقاد کرده و این چیزی بود که مطرح شد. رسانه‌ها هم حقیقت را نمی‌دانستند حتی اگر مربی هم علیه داور صحبت جدی انجام داده داور وظیفه دارد که کار حرفه‌ای‌اش را انجام بدهد. ویلیامز نباید به خاطر خصومت با من به کل یک کشور و فوتبال آن ضربه بزند. او اگر حس بدی هم به من دارد نباید در کارش آن را بیاورد.

وی تصریح کرد: می‌دانید چرا این اتفاق‌ها می‌افتد؟! چون فوتبال ایران در بحث مدیریتی کسی را در آسیا ندارد. می‌خواهم بار دیگر به دقیقه یک بازی با عراق نگاه کنید و ببینید که بازیکن این تیم چطور توپ را با دست قطع کرد ولی داور به او کارت زرد داد و به نوعی سعی کرد از او حمایت و حفاظت کند. نه تنها در آن صحنه بلکه در صحنه‌های دیگر هم بازیکنان عراق می‌توانستند اخراج شوند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: مسئله‌ای که برای من شوک‌آور است این بود که وقتی هنوز بازیکنان ایران در حال اشک ریختن هستند کمپینی به صورت هماهنگ شده تشکیل می‌شود تا به بازیکنان از نظر روحی و روانی لطمه وارد کند. مسئله‌ای که قبل از جام ملت‌های آسیا شروع شد. آن هم برای بازیکنانی که مشکل سربازی داشتند. این مسئله هماهنگ شده بود تا به بازیکنان لطمه بزنند.

کی‌روش درباره اینکه گفته بود ویلیامز در سطح قضاوت جام ملت‌های آسیا نیست گفت: من چنین چیزی نگفتم ، فقط گفتم وقتی بازی ایران و بحرین فشار زیادی دارد و به شدت احساسی است باید داوری آن را قضاوت کند از پس آن بر بیاید . شما دیدید که بازیکن شماره ۱۲ بحرین کاری کرد که بین بازیکنان و مربیان دو تیم درگیری پیش بیاید. من فقط گفتم داور باید در حد بازی باشد.

وی افزود : شما باید صحبت‌های کارشناسان تلویزیون استرالیا را می‌شنیدید. واقعاً‌ داور باید بدون اینکه تحت تأثیر بازی قرار بگیرد آن را کنترل کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به اینکه برخی‌ها به نوع چینش پنالتی‌زن های ایران انتقال کرده‌اند اظهار داشت: واقعیت این است به آن حدی که دوست داشتم تمرین پنالتی نکردیم. یعنی یکی دو تمرین ما پیش از بازی با عراق بخاطر شرایط آب و هوایی و رعد ‌و ‌برق نیمه تمام ماند. هر چند ما می‌دانستیم پنالتی‌زن ها چه کسانی هستند؟ البته وقتی درون زمین تعویضی صورت می‌گیرد ، پنالتی‌زن ها هم تغییر می‌کنند.

کی‌روش ادامه داد: برای پنالتی زدن سه مسئله مهم است. یکی شرایط پنالتی‌زن ، شرایط روحی بازیکنان و اینکه باید به یاد داشته باشیم ۱۰ بازیکنی که در بازی با عراق برای پنالتی‌‌ها رفتند از نظر فیزیکی و روحی خسته بودند. آن هم بخاطر تصمیم غیرمنصفانه داور. حاج‌صفی بهترین پنالتی‌زن ما هست . هر چند او و امیری از نظر من مردود نشده‌اند.

وی در واکنش به مصاحبه‌هایی که علیه قلعه‌نویی و درخشان انجام داد اظهار داشت: عادل ! باید چیزی را بگویم. در ۴ سالی که به ایران آمدم هیچ وقت در مورد لیگ ، مربیان و باشگاه‌ها حرفی نزدم. چون معتقدم همه ما خانواده‌ای داریم که پس از شکست گریه می‌کنند. مربیان باید همیشه کنار هم باشند و البته نظرات مختلفی هم دارند اما وقتی یک آقایی بعد از بازی با عراق می‌گوید کی‌روش باید اخراج شود دیگر بحث تاکتیکی نیست بلکه بحث شخصی است.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: این برای اولین بار در ۴ سال گذشته بود که من جواب کسی را دادم. همه می‌دانند که بعضی از رسانه‌ها و حتی مقامات می‌گفتند من بازی‌ها را به قطر می‌فروشم ولی هیچ وقت به این مسئله عکس‌العمل نشان ندادم و برعکس می‌خواستم به همه ثابت کنم که کارم را به خوبی انجام می‌دهم. من نمی‌خواستم جواب کسی را بدهم ولی بعضی مواقع شرایط به حدی می‌رسد که باید پاسخ بدهی.

کی‌روش خاطر نشان کرد: هدف من از آن مصاحبه دو چیز بود. یکی اینکه بگویم از آنها نمی‌ترسم و دوم اینکه آنها نباید سکوت من را با ضعف من اشتباه بگیرند. امیدوار هستم دیگر این کار را انجام ندهند تا ما بتوانیم با یکدیگر احترام بگذاریم. می‌خواهم مثالی بزنم ، وقتی من با تیم ملی پرتقال ۷ گل به تیم ملی کره شمالی در جام جهانی زدم تمام فکرم نگران خانواده مربی کره شمالی بود و برای آنها ناراحت بودم.

وی افزود: افرادی می‌خواستند از نظر روحی به بازیکنان لطمه بزنند آن هم در شرایطی که بازیکنان ماه‌ها حقوق نگرفتند و من هر روز از آنها توقع سرحد تلاش را داشتم. امروز کادر من پس از ۶ ماه و بدون دریافت حقوق ایران را ترک کردند در شرایطی که همیشه با تعهد کارشان را انجام داده‌اند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: مسئله مهم راجع به من و یا مربیان دیگر این است که بتوانیم بهترین کار را انجام بدهیم و با هم متحد شویم تا پیراهن تیم ملی به جایگاه بهتری برسد.

کی‌روش درباره اینکه آیا اطرافیان تیم ملی در ایجاد برخی تنش‌ها مقصر نبوده‌اند گفت: اینجا دقیقاً‌ مسئله اشتباه دانستن حقیقت است . ما نباید چنین نگاهی داشته باشیم. الان متوجه می‌شوم که حسی که به عنوان مربی داشتم دیگر ندارم. الان متوجه شدم که باید از مردم پنهان کنم که اردو و بازی دوستانه‌ای نداشتیم. می‌خواهم چیزی را برای اولین بار بگویم. من در ۲ روز گذشته صحبت‌هایی با کفاشیان انجام دادم و پیشنهاد کردم که به صورت تفاهمی قراردادمان را فسخ کنیم. من عاشق ایران و بازیکنانش هستم ولی واقعاً این درخواست را از کفاشیان دارم.

وی ادامه داد: باید چیزی را شفاف بگویم ، ایران به من همه چیز داد و من نتوانستم چیزی به آن بدهم. وقتی می‌بینم مردم به این صورت از من حمایت می‌کنند دو راه وجود دارد، یکی اینکه به این آمار و حمایت‌ها خودخواهانه نگاه کنم و دیگر اینکه می‌دانم با این شرایط کار و وظیفه‌ام سنگین می‌شود و مسئله این است که من نمی‌توانم دروغ بگویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که برای موفقیت به چه زیر‌ساخت‌هایی احتیاج دارد خاطر نشان کرد: با کمال احترام و عشقی که به ایران و بازیکنان دارم نمی‌توانم کارم را ادامه بدهم. قبل از جام جهانی مشکلاتی وجود داشت که بعد از جام جهانی بدتر شده است. بخاطر همین است که از کفاشیان تقاضا کردم وقتی هیچ راهی برای تغییر نیست با فسخ قرارداد تفاهمی موافقت کند.

کی‌روش تصریح کرد: از خرداد بازی‌های مقدماتی جام جهانی شروع می‌شود و ایران بخاطر اینکه تیم اول آسیا است سرگروه است و ممکن است تیم‌هایی مانند استرالیا ، چین یا ازبکستان با ما هم‌گروه شوند و این احتمال وجود دارد که تیم ملی در همان مرحله اول حذف شود.

وی درباره اینکه آیا نمی‌خواهد که با مربیان ایرانی کار کند گفت: درها به روی همه باز است. من با آقاجانیان و منصوریان کار کرده‌ام. ضمن اینکه تمام حمایت‌های خودم را زمانی که منصوریان در تیم امید بود از این تیم انجام دادم و معتقدم حذف تیم امید تقصیر منصوریان نبود اما همه دیدند سرپرست تیم امید که باعث حذف تیم شده بود به کارش ادامه داد اما منصوریان تیم امید را ترک کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد : من با افرادی می‌توانم کار کنم که درک مربیگری من را داشته باشند. مربیگری حضور در فیسبوک و یا گرفتن عکس یادگاری نیست. بلکه مربی باید برای بازیکنانش الگو باشد. من آماده هستم تا با مربیانی که همفکرم هستند کار کنم و البته افراد همانطور که می‌آیند همانطور هم می‌توانند بروند.

کی‌روش در پایان اعلام کرد که در فروردین ماه و همزمان با بازی دوستانه سوئد ممکن است تیم ملی با شیلی هم بازی کند.

به گزارش تسنیم پیش از صحبت‌های کی‌روش ذوالفقار نسب و منصوریان به عنوان مخالف و موافق کی‌روش در برنامه حضور پیدا کردند و صبحت‌های خود را مطرح کردند. همچنین سوال نظرسنجی برنامه این هفته این بود که آیا مردم از عملکرد ۴ ساله کی‌روش رضایت دارند که ۸۸ درصد مردم از کی‌روش رضایت داشتند و ۱۲ درصد دیگر هم از سرمربی پرتغالی تیم ملی راضی نبودند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false