×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی مددجویان کمیته امداد دشتستان برگزارشد

کارگاه آموزشی ویژه دانشجویان، دانش آموزان و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) دشتستان روز شنبه در شهر برازجان مرکز این شهرستان برگزار شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از  "ناصرون " این کارگاه با حضور دکتر 'فرید براتی سده' استاد روانشاسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران با موضوع بررسی آسیب های مختلف اجتماعی جامعه هدف در سالن فرهنگ برازجان برگزار شد.

این استاد دانشگاه در سخنرانی خود در مورد کالا سالاری و رابطه آن با افزایش افسردگی درجوامع، رفتارهای جنسی خارج از چارچوب خانواده و اعتیاد اینترنتی و تاثیر هرکدام بر روی خانواده ها مطالبی بیان کرد.

فرید براتی سده بااشاره به اینکه مراقبت والدین از خود و فرزندان نخستین گام پیشگیری است گفت: خانواده ها قبل از هرچیز باید مراقب باشند خود و فرزندان درگیر این مسایل نشوند و فرهنگ استفاده از تکنولوژی و زندگی در دنیای مدرنیته را بیاموزند.

وی افزود: تحقیقات و پژوهش های علمی زیادی برای پیشگیری، درمان و توانبخشی در این حوزه ها تدوین شده که باید این مطالب ارزشمند به مدل های رفتاری تبدیل شده و کاربردی شود.

به گزارش ایرنا، براتی سده با بیان اینکه والدین وقت بیشتری برای فرزندان خود اختصاص دهند اضافه کرد: خانواده ها باید به نحوی مدیریت کنند که بهترین لحظات فرزندان با برنامه های مفید و ارزشمند و همراه با آنها سپری شود.

وی به جوانان و دانشجویان نیز تاکید کرد که مراقب آسیب هایی که در کمین آنهاست و عمر و جوانی آنها را زایل می کند باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تهران گفت: درمان آسیب ها و مسایل روانی به کمک و حمایت نزدیکان، رابطه تناتنگ دارد.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: روانشناسان و مشاوران می توانند نقش بسیار موثری در درمان این آسیب ها و دام های اجتماعی داشته باشند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false