×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
میلیارد‌ها نفر بازی با آرژانتین را تحسین کردند/ تبعیض‌ها برداشته شود

رئیس‌جمهور بر لزوم رفع تبعیض میان ورزشکاران خانم و آقا، خصوصی‌سازی در ورزش و مبارزه با فساد تاکید کرد و گفت: میلیارد‌ها انسان فوتبال ما مقابل آرژانتین را تحسین کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از مهر، دکتر حسن روحانی با حضور در مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پارآسیایی، با تبریک ایام دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: ۲۲ بهمن پیروزی قهرمانان بزرگ ملی ما در تاریخ کشور است. خوشحالم در دهه مبارک فجر و سرآغاز سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، امروز این فرصت به من داده شد تا در جمع مدال‌آوران، قهرمانان، مربیان و مسئولان ورزش کشور باشم.

باید در میدان رقابت نشان دهیم چند مَرده حلاجیم
وی افزود: جهان امروز، جهان مسابقه است. همه باید در میدان رقابت نشان دهیم که چند مَرده حلاجیم؛ میدان رقابتی که درون آن نه ندامت باشد و نه حسادت، بلکه همت و رفاقت و تلاش و جوانمردی باشد. امروز مساله مسابقه تنها در میدان ورزش نیست. ما در همه میدان‌ها در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مسائل اجتماعی در میدان رقابت هستیم. آن میدان رقابتی برای ما بسیار ارزشمند است که در آن پیروزی باشد که نشاط و لبخند را بر سیمای همه ایرانیان بنشاند.

پیروزی قهرمانان در صحنه‌های ورزشی، پیروزی ملت است
رئیس‌جمهور ایران ادامه داد: آن ساعتی که شما با رقیب و حریف در تلاش هستید و در مسابقه هیچ ایرانی نمی‌خواهد شما شکست بخورید. همه پیروزی شما را می‌خواهند، این درسی است که از میدان ورزش در همه میدان‌ها باید بیاموزیم. آنجا که صحنه ملی و پیروزی ملت مطرح است، همه مردم اعم از شهری، روستایی، جوان، پیر، مرد و زن و جناح راست و چپ، جز ایرانی بودن به چیز دیگری فکر نمی‌کنند و همه هویت‌ها جز این رنج می‌بردند و هر ایرانی در سراسر جهان برای پیروزی‌ قهرمانان در میدان‌های ورزش خوشحال است.

همه ما مشوق ورزشکاران خود هستیم
وی در ادامه تاکید کرد: آیا اگر کسی با طرفداران حریف در میدان ورزش هم صدا شود، برای کسی قابل قبول است؟ همه ما مشوق ورزشکاران خود هستیم. اگر آنجا که ورزشکار ایرانی، پیروزی به دست نیاورد و حریفان کف بزنند، آیا کسی با آنها هم صدا می‌شود؟ این موضوع در نزد هیچ ایرانی قابل قبول نیست. هیچ کس نمی‌پذیرد که فردی به نام این یا آن جناح برای حریف کف بزند و برای قهرمانی کشور در هر صحنه‌ای که باشد، مشوق قهرمانان ما قرار نگیرد. همه ما باید احساس کنیم که در تمام میدان‌های رقابت در کنار مردم ایران، منافع ایران و عظمت کشورمان قرار داریم. رقابتی که پایانش منزلت بالاتر باشد.

آغاز کار ما در دولت با بخت و اقبال ورزشی همراه بود
روحانی همچنین افزود: من خوشحالم که در دولت یازدهم در طول مدتی که هنوز به ۱٫۵ سال نرسیدیم و چند هفته‌ای به ۱٫۵ سال عمر دولت باقی مانده، از آغاز بخت و اقبال با ما بود.

حضور تیم فوتبال در جام جهانی، بر شادی ملت افزود
وی ادامه داد: آن روزهایی که مردم برای پیروزی سیاسی در صحنه انتخابات در سراسر کشور شادمانی می‌کردند، حضور ورزشکاران ما در مسابقات جام جهانی فوتبال بر خوشحالی و سرور ملت ما افزود و شادی مضاعفی را برای ملت ما به وجود آورد و بعد هر روز شاهد پیروزی ورزشکاران عزیز در صحنه‌های مختلف بودیم و همه مردم به پیروزی‌های قهرمانانه فوتبالیست‌های ما، والیبالیست‌های ما و سایر ورزشکاران به خود بالیدند.

میلیارد‌ها نفر بازی‌مان با آرژانتین را تحسین کردند
رئیس جمهوری تاکید کرد: میلیون‌ها و شاید درست‌تر بگویم میلیاردها انسان بازی ورزشکاران ما را در برابر آرژانتین تماشا و تحسین کردند. بازی خوب ولو اینکه در آن برد نباشد، پیروزی است. ورزشکاران ما در تمام صحنه‌های ورزش در کنار بازی هنرمندانه و تکنیکی خود همواره ادب و اخلاق و همه ویژگی‌های هویت ایرانی و اسلامی خود را حفظ کردند.

باید هویت ایرانی ـ اسلامی را در تمام صحنه‌های ورزش، حراست و حفاظت کنیم
وی اضافه کرد: همیشه در میدان ورزش و در همه میدان‌های قهرمانی و پهلوانی، سه نام از یادمان نخواهد رفت؛ ایران، اسلام و مولای ما علی ابن ابی طالب (ع). این سه نام همواره در کنار قهرمانی، تلاش و رقابت یادآور راه ما و مسیر ما بود و همانطور که رهبر انقلاب بر آن تاکید کردند، همواره باید هویت ایرانی ـ اسلامی را در تمام صحنه‌های ورزش، حراست و حفاظت کنیم. بانوان ما راه ورزش و حضور در صحنه مسابقات جهانی را به همه زنان مسلمان سراسر جهان آموختند. بنابراین ما باید خودمان را برای پله‌های بعدی صعود آماده کنیم.

دولت ورزش همگانی را به عنوان اولویت خود بداند
روحانی تصریح کرد: این دولت ضمن حمایت از ورزش قهرمانی، ورزش همگانی را به عنوان اولویت خود می‌داند و باید ورزش قهرمانی هم از دامن ورزش همگانی متولد شود. ما در ورزش همگانی است که زمینه را برای قهرمانی‌ها، تلاش‌ها و پیروزی‌های همه ورزشکاران‌مان در همه صحنه‌ها آماده می‌کنیم. ورزشکاران ما در صحنه ورزش برای ملت ما هم امید می‌آفرینند، هم نشاط و ما برای توسعه و پیشرفت در همه زمینه‌ها، نیاز به امید و نشاط داریم. نباید بگذاریم عده‌ای در کشور ناامیدی را تزریق کنند. نباید بگذاریم عده‌ای نشاط، خوشحالی و شادابی مردم را مورد تهدید قرار دهند.

ملت ایران با موفقیت ورزشکاران، احساس قهرمانی و پیروزی می‌کند
وی ادامه داد: در تمام صحنه‌ها در صورتی موفق هستیم که امید به آینده داشته باشیم و نشاط در جامعه ما بیشتر شده تا همواره هیجان مثبت و همت لازم در سراسر کشور شاهد باشیم. شما وقتی در میدان مسابقه برنده می‌شوید، داور دست شما را بالا می‌برد، مدال به گردن شما می‌اندازد و روی سکو قرار می‌گیرید، درواقع ملت ایران احساس قهرمانی و پیروزی می‌کند. به همین دلیل است که پرچم ایران به اهتزاز درمی‌آید، سرود ایران شنیده می‌شود و لبخندی بر چهره می‌نشیند. شما در صحنه‌های ورزش برای همه ملت‌ها، قهرمانی می‌آفرینید و نشاط را به ارمغان می‌آورید و درواقع مددکار امید مردم هستید و در کنار سایر فرهیختگان و نخبگان، مددکار تدبیر در جامعه نیز به شمار می‌روید.

توصیه‌های روحانی به مسئولان ورزش کشور
رئیس‌جمهور در ادامه خطاب به وزارت ورزش و جوانان، عنوان کرد: مسئولان باید قدم‌های جدیدی را برای رسیدن به نقطه مطلوب بردارند؛ اولین قدم این است که ورزش باید در سراسر کشور متوازن باشد. چطور برخی از ورزشکاران عزیز ما از برخی از نقاط کشور هستند و بعضی‌ از استان‌ها و مناطق ما از داشتن قهرمانان نام‌آور محروم است. این نشان دهنده آن است که امکانات ورزشی به صورت متوازن در اختیار مردم قرار نگرفته و دولت تلاش می‌کند تا امکانات ورزشی عادلانه، متعادل و متوازن برای فراتر کشور و استان‌ها در نظر گرفته شود.

درخواست رئیس‌جمهور برای رفع تبعیض میان بانوان و آقایان
وی ادامه داد: نکته دوم این است که سالیان دراز قهرمانی در ورزش از آن مردم بود و صحنه برای ورزش بانوان، آموزش و تلاش آنها آماده نبود. امروز مدال‌آوران ما، هم مردان هستند و هم بانوان چه در صحنه منطقه‌ای و آسیایی و چه در صحنه جهانی. هنوز هم بین مردان و زنان تبعیض وجود دارد. من از مسئولان ورزش و وزارت ورزش و جوانان می‌خواهم تا این تبعیض را بردارند و شرایط لازم را برای حضور بیشتر بانوان در تمام صحنه‌های ورزشی آماده کنند. ممکن است در برخی از صحنه‌های ورزشی زنان ما به دلایلی نتوانند حضور پیدا کنند اما ورزش به معنای سلامت جامعه است و سلامت باید از آن همه ایرانیان باشد.

امور ورزش را به مردم واگذار کنند
روحانی خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه دختران، بانوان و زنان جامعه ما در همه صحنه‌ها حضور فعال دارند؛ از جمله در صحنه‌های ورزش و باید شرایط را برای رشد و پرورش آنها و سلامت نسل جوان به صورت عادلانه و بدون تبعیض آماده کنیم. مسئولان ورزش و وزارت ورزش هم قدم به قدم تلاش کنند و امور ورزش را به مردم واگذار کنند.

تیم‌های نامدار و پرطرفدار ایران ورزشگاه ندارند
وی در ادامه به لزوم خصوصی‌سازی در ورزش اشاره کرد و افزود: دولت باید در صحنه ورزش، تصدی‌گری را کنار بگذارد. امور ورزش باید از بخش دولتی به غیردولتی منتقل شود. شما امروز می‌بینید که تیم‌های نامدار و پرطرفدار در ایران هستند اما در سراسر کشور یک استادیوم ندارند.

اگر ورزش به مردم واگذار شود، شرایط ما متفاوت خواهد بود
رئیس‌جمهور افزود: باشگاه‌ها و امکانات‌شان محدود است ولی اگر ورزش به مردم واگذار شود و بخش‌های مختلف وارد شوند، شرایط ما متفاوت خواهد بود و ورزش ما با سرعت بیشتری به سمت جلو حرکت خواهد کرد. بنابراین در این زمینه دولت تنها در امر سیاست‌گذاری، حمایت و پشتیبانی باید کنار ورزش باشد و قدم به قدم امور ورزش به مردم واگذار شود.

دولت در تمام زمینه‌ها مصمم است با فساد مبارزه کند
وی همچنین تاکید کرد: در مساله ورزش همانند بسیاری از کشورها گاهی فساد دیده می‌شود. در گوشه و کنار باید با فساد مبارزه کنیم و در تمام صحنه‌ها هر کجا که است، گاهی مشاهده می‌کنیم که دلالان در امر ورزش هم حضور پیدا می‌کنند و فساد می‌آفرینند. دولت در تمام زمینه‌ها مصمم است در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری با حمایت مجلس و قوه قضاییه، با فساد مبارزه کند و زمانی که ورزش ما کاملا پاک و منزه باشد، در آن فضا می‌بینیم که در کنار قهرمانی، بعد اخلاقی هم رشد بیشتری پیدا می‌کند.

امیدوارم که در تمام صحنه‌ها پیروز و موفق باشید
روحانی همچنین گفت: اگر تلاش می‌کنیم در تمام صحنه‌ها از آلودگی منظف شویم، می‌توانیم شاهد پیشرفت بیشتر در تمام زمینه‌ها باشیم. ملت بزرگ ایران به همه قهرمانان در تمام صحنه‌ها چه ورزش، چه دیپلماسی و چه اقتصاد، رفاه، امنیت و … افتخار می‌کند و همه جا از قهرمانان تجلیل می‌کنیم و با تجلیل مردم و تشویق آنها بتوانیم در تمام صحنه‌ها شاهد موفقیت و پیروزی بیشتر باشیم. ایام فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بر همه مبارک باشد و امیدوارم که در تمام صحنه‌ها پیروز و موفق باشید.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false