×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
هفت خارجی دیگر در اندونزی به سزای اعمال خود می رسند

اندونزی به رغم فشارهای بین المللی از اعدام هفت شهروند خارجی از جمله دو استرالیایی خبر داد، اقدامی که بیشتر شهروندان استرالیایی حمایت خود را از آن اعلام کرده اند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از ایرنا، اندونزی به رغم فشارهای بین المللی آماده اعدام هفت خارجی است که درخواست عفو ریاست جمهوری آنها مورد تایید قرار نگرفته است.

 

براساس گزارش های منتشر شده دو تن از سرکرده های استرالیایی یک گروه قاچاق مواد مخدر به نام 'بالی ناین' خواستار عفو خود به وسیله 'جوکو ویدودو' رییس جمهور اندونزی شدند که وی این درخواست ها را رد کرد.

 

'تونی اسپونتانا' سخنگوی دفتر دادستانی اندونزی اعلام کرد که علاوه بر این دو شهروند استرالیایی پنج قاچاقچی دیگر از فرانسه، برزیل، نیجریه و غنا نیز در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.

 

درخواست عفو چهار اندونزیایی محکوم به مرگ نیز به وسیله رییس جمهور این کشور رد شد که در مجموع ۱۱ نفر دیگر قرار است به زودی در اندونزی اعدام شوند.

اندونزی اوایل ماه جاری میلادی با اعدام شش نفر از جمله یک برزیلی و یک هلندی واکنش های از سوی این کشورها دریافت کرد، اما با دفاع از عملکرد خود بر اساس قانون این کشور تاکید کرد افرادی که دارای حکم اعدام هستند بدون کوچکترین مماشاتی به سزای اعمال خود می رسند.

 

روزنامه جاکارتا پست اندونزی همچنین با انتشار نتایج یک تحقیق انجام شده در استرالیا که به وسیله مرکز تحقیقاتی 'روی مورگان' انجام شده است، اعلام کرد که ۵۲ درصد از دو هزار و ۱۲۳ پاسخگو خواستار اعدام دو شهروند استرالیایی هستند و نیازی نیست کانبرا اقدامی برای توقف این احکام انجام دهد.

 

از نظر جنسیتی ۶۰ درصد مردان و ۴۶ درصد زنان استرالیایی خواستار اجرای حکم اعدام این افراد بودند.

بیش از ۶۰ درصد از پاسخگویان در این مطالعه معتقدند که دولت استرالیا نباید اقدام خاصی برای شهروندانی که در کشورهای خارجی به اعدام محکوم شده اند، انجام دهند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false