×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نرخ آب در سال آینده از زبان وزیر نیرو

وزیر نیرو از افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات حوزه آب در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار آب در سال به‌موقع تأمین شود، ضمن اینکه مصوبه‌ای برای افزایش قیمت آب در سال ۹۴ نداشته‌ایم.

به گزارش "چغادک نیوز"، وزیر نیرو از افزایش ۴۰ درصدی اعتبارات حوزه آب در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار آب در سال به‌موقع تأمین شود، ضمن اینکه مصوبه‌ای برای افزایش قیمت آب در سال ۹۴ نداشته‌ایم.

حمید چیت چیان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح انتقال آب از سد تالوار به همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتبارات بخش آب در لایحه بودجه سال آینده ۴۰ درصد افزایش داشته و به ۷ هزار میلیارد تومان رسیده است که امیدواریم این میزان اعتبار به‌موقع تأمین‌شده و به پروژه‌های بخش آب تخصیص یابد.
 
چیت چیان در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا سال آینده افزایش قیمت آب‌داریم، گفت: هنوز مصوبه‌ای برای افزایش قیمت آب در سال آینده ارائه نشده است.
 
وی درباره مصرف بهینه آب در کشور تصریح کرد: باید در مصارف گوناگون آب به‌ویژه در بخش کشاورزی که مصرف بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها دارد توجه لازم به امر صرفه‌جویی صورت گیرد تا مشکلات حوزه آب و تأمین این مایه حیات کاهش یابد.
 
چیت چیان با تأکید بر اینکه کشاورزان به سمت کشت‌های با مصرف آب کمتر بروند گفت: یکی از بهترین کشت‌ها در شرایط فعلی منابع آب کشور کشت گلخانه‌ای است که امیدواریم کشاورزان نسبت به این مسئله تمایل بیشتری پیدا کنند.
 
وزیر نیرو درباره آب مصرفی در صنایع و کارخانه جات کشور نیز گفت: برای تأکید بر صرفه‌جویی در صنایع با وزارت صنعت و معدن و تجارت جلسه‌ای داشته‌ایم و از آن‌ها خواسته‌شده تا کارخانه‌جات را به بازچرخانی و تصفیه آب مصرفی خود مکلف کنند تا از آن آب چند بار استفاده شود.
 
وی با تأکید بر اینکه بخش خانگی نیز باید در مصرف خود دقت و صرفه‌جویی لازم را داشته باشد عنوان کرد: شیرآلاتی که در بخش خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که هدر رفت آب در آن‌ها وجود نداشته باشد، مردم باید بدانند آب شرب برای شستشوی زمین، خودرو و آبیاری فضای سبز نیست.
 
وزیر نیرو تصریح کرد: وزارت نیرو برنامه وسیعی برای استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های شهری در نیروگاه‌های کشور دارد تا نیروگاه‌ها به‌جای آب چاه‌ها از پساب فاضلاب تصفیه‌خانه‌ها برای خنک سیستم‌های خود استفاده کنند.
 
چیت‌چیان با اعلام اینکه ۳ گروه مختلف دشت آزاد، ممنوعه و ممنوعه بحرانی در کشور داریم اظهار داشت: در دشت‌های آزاد مجوز حفر چاه صادرشده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم اما در دشت‌های ممنوعه و ممنوعه بحرانی مجوز برای حفر چاه صادر نمی‌شود تا از این طریق بتوان وضعیت تعادلی در منابع آب دشت‌ها ایجاد کنیم.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false