مدارس شبانه‌روزی مجهز به فرهنگ کتابخوانی می شوند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مدارس شبانه‌روزی مجهز به فرهنگ کتابخوانی می شوند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کتابخانه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی تجهیز شد، گفت: اولویت در تجهیز کتابخانه‌ها با مدارس شبانه‌روزی است.

به گزارش "چغادک نیوز"، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ یکی از سیاست‌های جدی که آموزش و پرورش دنبال می‌کند، توسعه فرهنگی کتاب و کتا‌بخوانی و تقویت درس انشاء است که در سال‌های اخیر توسط مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تأکید شده است.

وی افزود: در رابطه با مدارس ابتدایی تلاش می‌کنیم تا توسعه و گسترش کتابخانه‌های کلاسی را داشته باشیم و این یعنی در هر کلاس درس یک قفسه‌ای پیش بینی شده است و به تدریج گسترش پیدا می‌کند.

فانی ادامه داد: در داخل قفسه‌هایی که پیش بینی شده است، کتاب‌هایی در سطح دانش‌آموزان آن کلاس در نظر گرفته شده است که هم آموزش و پرورش می‌تواند این کتاب‌ها را فراهم کند و هم بعضی از نهادهای فرهنگی و وزارت ارشاد کمک می‌کنند؛ ضمن اینکه اولیای دانش‌آموزان نیز کتاب‌هایی که در منزل دارند و در سطح دانش‌آموزان باشد، به مدارس هدیه می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دبیرستان‌ها با همکاری وزارت ارشاد و با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، فعالیت‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال شاهد برگزاری ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه بودیم و با همکاری و کمک‌های وزارت ارشاد به آموزش و پرورش و مدارس، نسبت به تجهیز کتابخانه‌های مدارس اقدام شده است.

فانی با اشاره به اینکه در این راستا اولویت جدی مدارس شبانه‌روزی است، تصریح کرد: در مدارس شبانه‌روزی فرصت‌های بیشتری در اختیار دانش‌آموزان قرار دارد و کتابخانه پژوهش سراهای دانش‌آموزی در سراسر کشور نیز تجهیز شده است و امیدواریم این حرکتی که در یکی دو سال اخیر به شدت دنبال شده است بتواند فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در بین نسل کودک و نوجوان ترویج دهد.

 

 

فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false