×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
افراد کارقاچاق کن و دلالان در عرصه بازرگانی بوشهر کنترل شوند

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: افراد کارقاچاق کن و دلالان در عرصه بازرگانی بوشهر کنترل شوند.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از مهر، حیدر بحرانی عصر چهارشنبه در آئین افتتاح دفتر داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر افراد زیادی هستند که در زمینه تجارت و بازرگانی فعالیت دارند که با راه‌اندازی دفتر داوری شاهد تسریع در رسیدگی به دعاوی فعالان این عرصه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اختلاف بین فعالان اقتصادی باعث به مخاطره افتادن سرمایه و زمینه گسترش عوامل خطرزا به جامعه می شود، افزود: رسیدگی سریع به این اختلافات باعث می‌شود تا بازدارندگی و پیشگیری بیشتری داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به روند افزایشی مبادلات داخلی و بین المللی بین فعالان بازرگانی استان بوشهر، ادامه داد: با توجه به اینکه برخی تجار بوشهر با طرف خارجی قرارداد دارند، داوری‌های غیر رسمی باعث می‌شود تا گرایش بیشتری به این سمت باشد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به دعاوی فعالان اقتصادی در محاکم قضایی باعث اطاله دادرسی و ضرر و زیان تجار می‌شود، افزود: راه‌اندازی دفاتر داوری در اتاق بازرگانی باعث می‌شود تا شاهد سرعت و امنیت بیشتری را در رسیدگی به اختلافات شاهد باشیم.

بحرانی با بیان اینکه طولانی شدن اختلافات و تعارض بین فعالان اقتصادی باعث متزلزل شدن سرمایه تجار می‌شود، اضافه کرد: باید افراد متخصص و آشنا با مسائل حقوقی به خصوص تجارت بین الملل در دفتر داوری به کار گرفته شوند.

وی بر لزوم کنترل افراد کارقاچاق کن، دلال و واسطه گر در عرصه بازرگانی استان بوشهر تاکید کرد و افزود: داوران باید بر اساس اصل بی طرفی و با عدالت تمام قضاوت کنند و بتوانند اعتماد تجار و بازرگانان را کسب کنند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false