×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو کوچک کردن دولت است

شهردار شیراز گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به سمت کوچک شدن دولت پیش برویم.

به گزارش "چغادک نیوز"، علیرضا پاک فطرت بعد از ظهر امروز در نخستین نشست اقتصاد مقاومتی و مدیریت بهینه انرژی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی هماهنگ شدن و یکصدا شدن دستگاه‌های خدمات رسان در یک شهر است که باعث کاهش هزینه و افزایش راندمان و رضایت شهروندان می‌شود.

وی افزود: برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی باید مدیران دورهم جمع شوند و منیت‌ها را کنار بگذارند تا با اتخاذ راهکارهای هماهنگ هزینه‌ها کاهش یابد.

مدیر ارشد شهری شیراز ادامه داد: اقتصاد دانش‌محور که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید در کشور اجرایی شود که چند سال است ایشان در نام‌گذاری ابتدای سال بر مباحث اقتصادی تأکید می‌کنند و همین امر نشان‌دهنده اهمیت موضوع است که نباید مغفول واقع شود.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: اگر در همین چند سال دولتمردان به‌جای شعار به برنامه‌ریزی می‌پرداختند اکنون وضع بهتری داشتیم.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای کوچک کردن دولت و کاهش هزینه‌های آن است و با توجه به برنامه‌های پنج‌ساله توسعه اقتصادی دولت باید حداقل پنج‌تا ۱۰ درصد از کارمندان خود را کاهش دهد.

پاک فطرت ابراز داشت: در حال حاضر مجلس محترم بیشتر توجه خود را بر امر قانونگذاری متمرکز کرده و جا دارد که بعد نظارتی مجلس پر‌رنگ‌تر شود.

وی عنوان کرد: کاهش مصرف و اصلاح الگوی مصرف با شعار و سمینار محقق نمی‌شود و اگر روند فعلی ادامه پیدا کند نفت نسل‌های آینده نیز توسط ما مصرف می‌شود.

شهردار شیراز ادامه داد: تصمیم‌گیران ما باید پاسخ دهند که در پروژه‌های مهندسی که احداث‌شده تا چه حد مصرف بهینه انرژی مد نظر قرار گرفته و به عنوان مثال در بحث مسکن مهر و یا مسکن روستایی چرا این موارد مورد توجه قرار نگرفته است؟

وی در مورد مشارکت شهرداری برای ساخت تصفیه‌خانه دوم فاضلاب شهر شیراز اعلام آمادگی و البته تصریح کرد: باید برآوردهایی در زمینه هزینه انتقال آب تصفیه‌خانه شماره دو به مکان‌های موردنظر شهرداری بررسی‌های فنی صورت گیرد.

پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: در این زمینه آب و فاضلاب باید بدهی‌های قبلی پروژه تصفیه‌خانه دوم شهر شیراز را پرداخت کند تا شهرداری تأمین اعتبار ۳۰ درصد باقی‌مانده پروژه را بر عهده بگیرد./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false