توافق فانی با نوبخت برای استخدام «عزیزانش» در آموزش و پرورش | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
توافق فانی با نوبخت برای استخدام «عزیزانش» در آموزش و پرورش

نماینده مردم ارومیه با انتقاد از عدم استخدام مربیان پیش‌دبستانی در وزارت آموزش و پرورش گفت: اخبار واصله حاکی از این است که آقای فانی با آقای نوبخت توافقی کرده تا به جای استخدام این معلمان، عزیزان خود را استخدام کند.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از  خبرگزاری تسنیم، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان سوال ملی خود از علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را مطرح کرد. 

این نماینده مجلس از فانی پرسیده بود که چرا معلمان پیش‌دبستانی و شرکتی را استخدام نکرده چرا زمان و سرفصل آزمون استخدامی را اعلام نمی‌کنید و مطالبات معلمان پرداخت نمی‌شود؟

وی در تشریح سوال خود از وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در اسلام فراگیری علم اهمیت فراوانی دارد و ما موظفیم از پیش‌دبستانی تا دانشگاه شرایط تحصیل را برای همگان فراهم کنیم اما متاسفانه هر وزیری که تصدی وزارت آموزش و پرورش را برعهده می‌گیرد، برنامه‌های خود را اجرا می‌کند و وزارت آموزش و پرورش را به آزمایشگاه خاص خود تبدیل می‌کند. 

وی با انتقاد از اینکه با این رویه به عواقب تحصیلات توجهی نمی‌شود، گفت: تصمیمات یک‌شبه لطمات فراوانی را به نظام آموزش و پرورش وارد می‌کند و سبب ایجاد مشکل در مهم‌ترین وزارتخانه که مسئولیت آموزش و پرورش فرزندان این کشور را برعهده دارد می‌شود.

این نماینده مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد چرا قانون مصوب را در رابطه با تعیین و تکلیف معلمان پیش‌دبستانی، شرکتی و نهضت سوادآموزی اجرا نکردید در حالی که مجلس به شما ۲ سال مهلت داته بود اما این مهلت به پایان رسید و این قانون اجرا نشد. 

قاضی‌پور افزود: این معلمان پیش‌دبستانی چندین سال به آموزش و پرورش کمک کرده‌اند بدون اینکه آینده‌شان تضمین شود و با کمترین حقوق به فرزندان این سرزمین درس دادند اما وزارت آموزش و پرورش این افراد را استخدام نمی‌کند و در حالی قرار بود آزمون استخدامی در مردادماه برگزار شود، این اتفاق نیفتاد.

وی خطاب به فانی گفت: شما باعث شدید این معلمان پیش‌دبستانی هر هفته در مقابل مجلس تجمع کنند، حالا از شما می‌پرسم که اگر با دختر و یا پسر شما چنین رفتاری نشد، آیا به انقلاب اسلامی بدبین نمی‌شدید؟ اگر نیروی مازاد داشتید و نیاز به این معلمان پیش‌دبستانی نبود، چرا چندین سال آنها را به کار گرفتید؟ 

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه در وزارت آموزش و پرورش تنها بحث آموزش است و از پرورش خبری نیست، گفت: با سوءتدبیر در دولت تدبیر و امید نمی‌توانیم فرمان آموزش و پرورش را بچرخانیم. 

قاضی‌پور خطاب به وزیر ادامه داد: آیا در اعتبارات صندوق ذخیره فرهنگیان به دنبال حیاط خلوت بودید؟ چرا معلمان شرکتی را به برخی مناطق که معلم ندارند، نفرستادید؟ در حالی که استان خراسان شمالی ۴۰۰ معلم کم دارد. 

وی برهمین اساس خطاب به فانی گفت: شما به قول خود درباره بهبود وضعیت معلمان عمل نکردید و بیمه طلایی شما ارزش برنز را هم ندارد. همچنین بیمه به تعهدات خود عمل نمی‌کند و جای سوال است که آیا اکنون دوره ساسانی است که ۱۳ مدل مدرسه در کشور داریم لذا شما به دلیل عدم اجرای قانون مجلس متخلف هستید. 

نماینده مردم ارومیه  در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اخبار واصله حاکی از این است که آقای فانی با آقای نوبخت توافقی کرده تا به جای استخدام این معلمان شرکتی و پیش‌دبستانی، عزیزان خود را در آموزش و پرورش استخدام کند و حالا سوال اینجاست که آیا مشکلی برای حکومت جمهوری اسلامی به وجود آمده که بخواهیم حکومت ساسانیان برگردد.

وی در پایان سخنان خود با اعلام این موضوع که از سخنان زویر قانع نشده است، گفت: مجلس به شما رای اعتماد داد تا حق و حقوق فرهنگیان به موقع پرداخت شود لذا توضیحات شما در مورد سوال من قانع‌کننده نبود و من تصمیم دارم به رای نمایندگان مجلس بگذارم.

به گزارش تسنیم نمایندگان مجلس با ۷۴ رای موافق و ۱۱۴ رای مخالف پاسخ‌های وزیر آموزش و پرورش را قانع‌کننده ندانستند و دومین کارت زرد خود را به علی‌اصغر فانی دادند.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false