نام کنگان در مصوبات سفر دولت نیست/معاون استاندار: مصوبات شهرستانی نبود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نام کنگان در مصوبات سفر دولت نیست/معاون استاندار: مصوبات شهرستانی نبود

هر چند برخی مسئولان کنگان از عدم وجود نام این شهرستان در مصوبات سفر هیئت دولت به استان بوشهر انتقاد دارند ولی معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: این مصوبات شهرستانی نبوده و استانی هستند.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از مهر، رئیس جمهور و هیئت دولت ماه گذشته سفری را به استان بوشهر داشتند که این سفر مصوبات مهمی را برای استان در بر داشت و طرح‌های زیرساختی خوبی در این زمینه به تصویب رسید.

یکی از انتقاداتی که از این مصوبات توسط برخی شهرستان‌ها صورت گرفت، عدم توجه به این شهرستان‌ها در مصوبات سفر بود که از جمله می‌توان به شهرستان کنگان اشاره کرد که مسئولان این شهرستان را به انتقاد وا داشت.

پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر در بخش توسعه زیرساخت‌ها به تصویب رسید که اجرای آنها می‌تواند نقش بسیار مهمی در پیشرفت و تحرک استان بوشهر داشته باشد.

از جمله این مصوبات می‌توان به خروجی جدید بوشهر، فاضلاب شهرهای ساحلی، بزرگراه برازجان –  گناوه – دیلم، بزرگراه دالکی – کنارتخته، بزرگراه عسلویه- بزباز- بندو، پروژه دانشگاه خلیج­ فارس و دانشکده کشاورزی برازجان اشاره کرد.

همچنین مجتمع فرهنگی هنری عسلویه، پارک علم و فناوری خلیج­ فارس، تکمیل استادیوم ۱۵ هزار نفری بوشهر، بزرگراه دیر – بوشهر، جاده گوره با عنوان اهرم – دیلم، آبخیزداری جم، کنارگذر (کمربندی) کنگان و آبرسانی جم نیز از دیگر مصوبات سفر هیئت دولت به استان بوشهر بود.

از دیگر مصوبات این سفر می‌توان به سد خائیز، انتقال مالکیت و لایروبی بندر لاور و احداث اورژانس هسته ­ای بوشهر، عقد قرارداد اجرای طرح متانول، پلی اتیلن، پلی پروپلن و صنایع پایین دستی پتروشیمی و اعلام آمادگی صندوق بازنشستگی نفت برای شروع عملیات اجرایی پتروشیمی دشتستان و پتروشیمی گناوه اشاره کرد.

احداث شهرک تخصصی گیاهان دارویی، توسعه بندر نگین، تصویب منطقه آزاد بوشهر، اجرای دو دهکده گردشگری و تفاهم ­نامه آموزش تخصصی و اشتغال در نیروگاه نیز در ردیف مصوبات این سفر قرار گرفتند.

با توجه به اینکه نامی از شهرستان کنگان در عنوان این طرح‌ها نیامده است، کنگانی‌های از این بابت اظهار نگرانی کردند.

کنگان در مصوبات سفر دولت به استان بوشهر فراموش شده بود

امام جمعه کنگان با انتقاد از عدم توجه به کنگان در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اظهار داشت: زمانی که رئیس جمهور در صحبت‌های خود مصوبات سفر دولت به استان بوشهر را اعلام کرد، تصور کردیم که کنگان جزئی از استان بوشهر نیست که در این مصوبات جایی ندارد.

حجت‌الاسلام محمود محمودی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد پروژه‌های نفت و گاز استان بوشهر در شهرستان کنگان قرار دارد، افزود: به دلیل توسعه منطقه ویژه انرژی پارس، محدوده و حریمی برای شهر باقی نمانده است و آلایندگی آن با آغاز به کار فاز ۱۲ مردم را به شدت نگران کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور شرکت‌های نفتی در شهرستان کنگان باعث شده تا جمعیت این استان سه برابر شود، تصریح کرد: این در حالی که این توسعه باعث بهبود وضعی ساختار اداری و زیرساختی شهرستان کنگان نشده است.

امام جمعه کنگان تاکید کرد: مردم کنگان انتظار و امید داشتند تا با سفر کاروان تدبیر و امید، آمال و آرزوهای دیرینه شان تحقق یابد ولی متاسفانه وقتی مصوبات سفر بیان شد ما تصور کردیم کنگان جزو استان بوشهر نیست؛ زیرا به کلی فراموش شده بود.

وی خاطرنشان ساخت: به همین منظور پیشهاداتی داریم که امیدواریم با تلاش دولت محقق شود تا جبران کمی و کاستی‌های گذشته این شهرستان صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: اسکله تجاری کنگان که جایگزین اسکله‌های صیادی روستاهای واقع شده در محدوده منطقه ویژه که تملک و جابجا شده‌اند و از تعهدات وزارت نفت بوده و چندین بار کلنگ زنی شده است اجرایی شود.

وی افزود: اجرایی شدن تفاهمنامه ۱۰۲ میلیاردی برای توسعه اقتصادی – اجتماعی شهرستان از جمله شهرهای ثلاث که از جمله مصوبات سفر دور سوم دولت سابق بوده که تعهدات دولت تعهدات نظام است.

امام جمعه کنگان احداث مجتمع فرهنگی – هنری با ظرفیت حداقلی یک‌هزار نفر را خواستار شد و افزود: ایجاد موج شکن برای قایق های صیادی شهر بنک و احیای گمرک بندر سیراف و ثبت جهانی سیراف به‌عنوان گنجینه خلیج فارس و اثبات مالکیت ایران بر خلیج فارس در دستور کار قرار بگیرد.

مصوبات سفر دولت به استان بوشهر شهرستانی نبودند

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: پیش از سفر هیئت دولت به استان بوشهر برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای تصویب طرح‌های مختلف در استان داشتیم و با تلاش های صورت گرفته توانستیم اعتبارات طرح‌های مصوب سفر را به چندین برابر افزایش دهیم.

رضا عوض‌پور اضافه کرد: طرح‌های بسیار خوبی در قالب این سفر به تصویب رسید که مزایای این مصوبات نصیب همه استان بوشهر می‌شود و شهرستان‌های مختلف از آن منتفع می‌شوند.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر دولت به استان بوشهر شهرستانی نبودند، تصریح کرد: اولویت‌های استان را پیش از سفر رئیس جمهور به استان معین کردیم و طرح‌هایی در این اولویت‌ها قرار گرفت که به توسعه همه استان کمک کند.

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر ادامه داد: توسعه راه‌های ارتباطی استان بوشهر با استان‌های همجوار در هر شهرستانی که اجرا شوند، نفع آن برای همه مردم استان در نقاط مختلف خواهد بود و نمی‌توان این طرح‌ها را شهرستانی نامید.

وی خاطرنشان ساخت: اجرای مصوبه منطقه آزاد بوشهر و یا توسعه بنادر بوشهر و اجرای تفاهم‌نامه‌های آموزشی و … از جمله طرح‌هایی هستند که برای همه استان سودمند است.

عوض‌پور افزود: تخصیص اعتبارات و تسهیلات مناسب برای صنایع استان بوشهر از جمله مصوباتی بود که به صنایع همه استان تعلق می‌گیرد و زمینه ساز توسعه تولید و اشتغال خواهد بود.

وی گفت: بنای دولت بر تعریف پروژه‌های جدید نیست و طرح‌هایی در این سفر به تصویب رسید که بتوانند تا سال ۹۵ اجرایی و تکمیل شوند و دارای ردیف بودجه باشند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false