استاندار بوشهر: رتبه استان درکنکور سراسری مطلوب نیست | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
استاندار بوشهر: رتبه استان درکنکور سراسری مطلوب نیست

استاندار بوشهر گفت: هرچند شاهد بهبود جایگاه این استان درکنکور سراسری سال ۹۴-۹۳ نسبت به سال قبل از آن هستیم اما شرایط موجود مطلوب نیست.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از ایرنا، مصطفی سالاری شنبه شب درنشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود : بهبود وضعیت جایگاه این استان در کنکوری سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیازمند تلاش مضاعف است.

وی اضافه کرد: هرچند با وضعیت مطلوب فاصله معناداری وجود دارد اما انتظار نمی رود که استان بوشهر درفاصله زمانی یک ساله بتواند ۱۰ پله در کنکور سراسری جهش داشته باشد.

سالاری ادامه داد: تمرکز بر کنکور و کلاس های آمادگی راه یابی به دانشگاه ها به تنهایی نمی تواند درافزایش میزان موفقیت دانش آموزان در کنکور موثر باشد بلکه باید کیفیت آموزش بهتر تا نتایج آن در کنکورسراسری دیده شود.

وی یادآور شد : کلاس های کنکور می تواند بخشی از نواقض آموزشی را جبران کند اما به تنهایی قادر نیست وضعیت میزان پذیرفته شدگان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را ارتقا بخشد.

استاندار بوشهر با اشاره به لزوم برنامه ریزی دقیق برای تجلیل از معلمان در هفته معلم اظهارکرد: حضور دستگاه های اجرایی برای پاس داشت هفته معلم درکنار آموزش و پرورش استان می تواند دریچه جدیدی برای ارتقا شان معلمان ایجاد کند.

سالاری با اعلام تقسیم کار بین دستگاه های اجرایی برای برگزاری باشکوه هفته معلم افزود: این حضور فقط به معنای کمک مالی نیست بلکه باید با یک رویکرد فرهنگ محور ادارات دولتی دراین زمینه گام بردارند.

وی با اشاره به اقدامات موثر برای حل مشکلات مدارس استثنایی استان بوشهر گفت: هر چند اقدامات مناسبی انجام شده است اما باید به گونه ای تلاش کرد تا دانش آموزانی که با مشکلات خاصی مواجه هستند بتوانند آموزش های مناسب را دریافت کنند.

استاندار بوشهر بیان کرد: به منظور حضور مستمر و پایدار بخش خصوصی در عرصه آموزش کودکان مدارس استثنایی، حمایت از آنها باید در دستور کار قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بر اساس برآوردهای وزارت آموزش و پرورش، این استان در رده نوزدهم کشور از حیث پذیرفته شدگان در کنکور سراسری ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور قرار دارد.

اصغر حصیری افزود: هر چند این نتایج در شان استان بوشهر نیست اما از این که یک گام به جلو است می تواند امیدوار کننده باشد.

وی اضافه کرد : در کنکور سراسری سال ۹۴-۹۳ استان بوشهر در گروه انسانی رتبه ۱۹، در گروه ریاضی رتبه ۲۳ و در گروه تجربی رتبه ۲۰ را کسب کرد درحالی که در سال قبل از آن به ترتیب استان دارای رتبه ۲۳ در گروه علوم انسانی، ۲۷ در گروه ریاضی و ۲۱ در گروه علوم تجربی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآورشد: درمجموع جایگاه استان بوشهر از رتبه ۲۰ در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ به رتبه ۱۹ در سال ۹۴-۹۳ ارتقا یافته است.

وی با اشاره به طرح انسداد بی سوادی در استان بوشهر اظهارکرد: با اعتبار ۵۲۰ میلیون ریال از اعتبارات اداره آب منطقه ای استان بوشهر، همه دانش آموزان بجز دو دانش آموز دارای کندی ذهن و دو دانش آموز با مشکلات گسترده خانوادگی به مدارس بازگشتند.

حصیری بیان کرد: براساس یکی از مواد قانونی، اگر هر ۱۰ سال طرح تفضیلی محدوده شهری تغییر کند باید فضای آموزشی نیز خریداری و در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد در حالی که از این سرفصل تاکنون هیچ گونه وصولی در استان بوشهر کسب نشده است.

وی با قدردانی از فرمانداران استان بویژه فرماندار بوشهر و تعدادی از بانک ها گفت: در سال گذشته شاهد حضور آنها در برنامه های تجلیل از مقام معلم بودیم که انتظار می رود این رویه به شکل بارزتری در سال آینده انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: با مشارکت بخشی از دستگاه مرتبط با حوزه آب، اقدامات اساسی برای اجرای شدن فراخوان ملی طرح پرسش مهر با مساله اهمیت آب درسطح ملی انجام شده است.

وی اضافه کرد: هرچند این طرح تا ۱۵ بهمن تمدید شده است اما با تهیه تیزر تلویزیونی و چاپ پوستر اقدامات تبلیغی خوبی دراین زمینه انجام گرفته است.

حصیری درباره نحوه انتخاب معلمان نمونه استانی گفت: ۱۴هزار و۷۰۰ معلم موجود در استان بوشهر می توانند با ورد به سامانه مربوط اقدام به انتخاب ۱۰ معلم برتر کنند.

مدیرمرکز آموزش مدارس استثنایی استان بوشهر گفت : با ۳۳۷ نیروی رسمی ۱۳۲۸ دانش آموز دارای اختلالات ذهنی، نابینایی و ناشنوایی و اوتیست را مورد پوشش حوزه آموزش قرار داده ایم.

غلامحسین حسینی اضافه کرد: با استناد به تهیه ابزارهای خاص کاردرمانی، گفتار درمانی و شنوایی سنجی برای دانش آموزان استثنایی توجه خاص به تخصیص اعتبارات مورد نیاز ضروری است. ک/۲

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false