×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
شروط تغییر نتیجه بازی ایران-عراق/ نامه رسمی محرومیت عبدالزهرا قبل از مسابقات به AFC ارسال شده

اعتراض ایران در مورد بازیکن محروم عراقی وارد فاز تازه ای از گمانه زنی ها شد و البته رئیس فدراسیون فوتبال از لایحه‌ای دقیق در مورد اعتراض ایران به کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، رأی اعتراض ایران به حضور عبدالزهرا بازیکن عراقی تا چند ساعت آینده یعنی حدود ۳ بامداد روز یکشنبه از سوی مسئولان AFC اعلام می شود و با توجه به اظهار نظرهای اخیر برخی کارشناسان وبه دلیل سابقه‌ای که در موارد قبلی اینگونه اعتراض‌ها وجود داشته با حالت خوشبینانه ما هنوز شانس ماندن در جام ملتها را داریم چرا که بازیکن عراقی که سابقه حضور در لیگ ایران را دارد قبلاً به دلیل تست مثبت دوپینگ از سوی فیفا دچار محرومیت شده است.

اما نکته قابل تأمل اینجاست که زمان اعتراض برای تیم ایران تا قبل از دیدار بوده است و ضرب الاجل در این باره به اتمام رسیده و می توان نتیجه گرفت حتی اگر محرومیت عبدالزهرا از سوی فیفا تأیید شده باشد و محرومیت و حتی جریمه برای این بازیکن و تیم عراق لحاظ شود تأثیری در تغییر نتیجه نخواهد داشت .

در مورد مسابقه تیم ملی امید ما چند سال قبل بازی مقابل عراق با ۴ گل به پایان رسانده بود و در دور برگشت می بایستی به مصاف این تیم عراقی می‌رفت و اعتراض به موقع عراقی‌ها در چارچوب ضرب ‌الاجل تعیین شده برای اعتراض باعث شد بازی با حساب ۳ بر صفر به سود عراق رقم بخورد.

حال باید دید در این مورد خاص کنفدراسیون آسیا به چه تصمیمی خواهد گرفت در اینباره نصیر زاده کارشناس مسائل حقوقی فوتبال نیز معتقد است.

البته رامین طباطبایی دبیر مبارزه با دوپینگ نیز اعلام داشته است که پیش از مسابقات این موضوع را به اطلاع نصرالله سجادی معاون و دبیر ورزشی رسانده بودیم و اگر اعتراض قبل از مسابقات صورت گرفته باشد می‌توان حتی به تغییر نتیجه نیز امیدوار بود.

*نصیرزاده: می‌توانیم به رأی صادره امیدوار باشیم

هوشنگ نصیر زاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: به شرطی نتیجه بازی ایران – عراق تغییر می‌کند که ما تا ۲ ساعت بعد از بازی با عراق اعتراض کرده باشیم.

نصیر زاده در ادامه عنوان کرد: به هر حال اگر فدراسیون جهانی رای صادر و عبدالزهرا را محروم نکرده باشد نمی‌توانیم امیدوار باشیم که وی را به عنوان بازیکن غیر مجاز تنبیه کند و در مقابل ایران آن تیم را بازنده کند.

رئیس کمیته تدوین مقررات حقوقی فدراسیون فوتبال گفت: اگر محرومیت عبدالزهرا مقابل ایران ادامه داشته و بازی هم کرده باشد به طور حتم نتیجه بازی به نفع ما بر می گردد.

وی تصریح کرد: بازیکن عراقی که در لیگ ایران حضور داشت در هفته دوم نمونه اش را به آزمایشگاه کلن آلمان فرستادند و مشخص شد که این بازیکن از مواد نیروزا استفاده کرده بر اساس گزارش آزمایشگاه کلن طبق جدول داروهای ممنوعه بین ۶ ماه تا ۲ سال محرومیت دارد ولی با توجه به اینکار این بازیکن بین المللی محسوب و ملیت و تابعیت عراقی داشت به همین دلیل به فیفا باید اعلام می‌شد این نهاد بین‌المللی باید این بازیکن را محرومیت جهانی اش را اعلام می‌کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: پس از اینکه به فیفا اعلام شد دیگر اطلاعی در دست نیست که این بازیکن توسط فیفا (فدراسیون جهانی) محروم شده یا نه! اگر این بازیکن محروم شده باشد و مقابل ما این محرومیتش ادامه و بازی کرده باشد به طور حتم نتیجه بازی به نفع ما بر می‌گردد به شرطی که تا دو ساعت قبل از بازی اعتراض کرده باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال نتیجه اعتراض ایران به بازی کردن عبدالزهرا امروز اعلام می‌شود.

*پورکاظمی: نامه رسمی محرومیت عبدالزهرا قبل از مسابقات به AFC ارسال شده

پورکاظمی گفت: قبل از شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا ضمن درمیان گذاشتن بحث محرومیت بازیکن عراق  با معاون وزیر ورزش این موضوع را طی نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده بویدم و آنها با اطلاع کامل از این قضیه باز هم اجازه بازی به وی داده‌اند.

رئیس کمیته پزشکی و ضد دوپینگ کنفدراسیون پزشکی ورزشی آسیا ادامه داد: در مورد اعتراض رسمی تیم ایران قبل از مسابقات اطلاعی ندارم اما نامه محرومیت از سوی وادا به آنها ارسال شده است.

وی افزود: طبق آیین‌نامه وادا که وقتی در ورزش‌های تکی مثل تکواندو، بوکس، کاراته و …. وقتی مشخص شود یکی از حریفان دوپینگ کرده است باعث می‌شود مدال از وی گرفته می‌شود و به طرف بازنده داده می‌شود مصداق این موضوع در ورزش‌های تیمی و گروهی هم صدق می‌کند و وقتی بازیکنی از یک تیم دوپینگی باشد باید نتیجه آن دیدار تغییر کند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false