×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
دنیا تشنه استدلال و منطق به عنوان دو ویژگی اخلاقی اسلام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: دنیا تشنه استدلال و منطق به عنوان دو ویژگی اخلاقی اسلام است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از مهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی صبح شنبه در نشست با فعالان تبلیغی و مذهبی استان بوشهر با محکوم‌کردن اهانت روزنامه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: هر چند غربی‌ها همواره از آزادی بیان حرف می‌زنند ولی این موضوع در حد یک شعار است.

وی با بیان اینکه آزادی بیان در غرب به غیر از برخی موارد خاص چیزی جز شعار نیست، اذعان داشت: پیامبر اسلام (ص) بیش از ۱۴ قرن پیش از آزادی بیان سخن گفتند و در حالی که دوران جهل و خفقان بود، آینده نگری آزادی را ترجمه و تفسیر و عمل کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تاکید بر اینکه آزادی در اسلام در چارچوب معین و با حفظ کرامت انسانی بیان شده است، افزود: کرامت انسانی تاکید می‌کند که انسان‌ها برای خود حد و مرزی قائل باشند و در این مسیر زندگی خود را تنظیم کنند.

وی تصریح کرد: کشور فرانسه به صورت دروغین خود را مهد آزادی می‌نامد؛ در حالی که نویسندگانی در این کشور به علت بررسی مسئله فلسطین و تشکیک تاریخی و مستند در افسانه هولوکاست به زندان محکوم می‌شوند، به بهانه آزادی بیان با افرادی که به پیامبر اسلام (ص) توهین می‌کنند مقابله نمی شود.

سروستانی با بیان اینکه توهین، بیان عیوب در فضای عمومی، ترویج ارزش های ضد اخلاقی در جوامع و تعدی و تجاوز به حقوق دیگران با آزادی منافات دارد، تاکید کرد: در غرب آزادی‌ها تا اندازه‌ای مجاز است که وارد حریم خودشان نشود و گرنه با شدیدترین مجازات‌ها برخورد می‌کنند.

وی بر لزوم تلاش برای به کارگیری تدبیر و اخلاق به عنوان سیره پیامبر اسلام (ص) در جامعه اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: دنیا تشنه استدلال و منطق به عنوان دو ویژگی اخلاقی اسلام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: اسلام دین رحمت، رأفت، تدبیر و عقلانیت است و مسلمانان باید همواره واکنشی مناسب و به موقع در مقابل اقدامات غیراخلاقی و غیرانسانی دشمنان اسلام داشته باشند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false