پیام نیروی هوایی ارتش ایران به دنیا | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پیام نیروی هوایی ارتش ایران به دنیا

سخنگوی نیروی هوایی در رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش، گفت: بزرگترین پیام و دستاورد این رزمایش، مخابره این پیام به دنیا است که نیروی هوایی ارتش سالهاست به خودکفایی رسیده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیت فروش، سخنگوی نیروی هوایی در رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) درباره دستاوردهای مهم این رزمایش گفت: بزرگترین پیام و دستاورد این رزمایش، مخابره این پیام به دنیا است که نیروی هوایی ارتش سالهاست به خودکفایی رسیده است.

امیر چیت فروش درباره نقش کلی نیروی هوایی در این رزمایش گفت: تمام پایگاه های نیروی هوایی به نوعی در این رزمایش دخیل هستند اما در رده های گوناگون و هرکدام از پایگاه های مختلف نیروی هوایی در رده هایی مانند هواپیماهای جنگنده، بمب افکن، سوخت رسان، شناسایی و انجام عملیات هایی مانند ترابری، بارریزی و چتربازی وظایفی بر عهده دارند.

وی افزود: علاوه بر این، تأمین امنیت هوایی کل مناطق تحت پوشش رزمایش در خلال برگزاری آن، بر عهده نیروی هوایی است که با گشتهای هوایی مستمر توسط پایگاه های هوایی واقع در جنوب کشور انجام می شود.

وی تصریح کرد: آمادگی و توان نیروهای مسلح و به خصوص نیروی هوایی در تعمیر، اورهال، ساخت قطعات و به پرواز درآوردن هواپیماها و انجام عملیات های گوناگون نشانگر این مطلب است که با وجود ۳۶ سال تحریم، نیروی هوایی ارتش به روزتر و آماده تر از گذشته قادر به دفاع از مرزهای هوایی کشور است.

امیر چیت فروش با اشاره به انتصاب فرماندهان جدید پایگاه ها و قسمت های مختلف نیروی هوایی طی یک سال گذشته گفت: واگذاری مدیریت رزمایش محمد رسول الله (ص) به نیروهای جوان تر و نسل سوم فرماندهان نهاجا در این سطح آزمون خوبی برای این افراد است تا بتوانند آموخته های مدیریتی خود را در عمل به نمایش بگذارند.

سخنگوی نیروی هوایی ارتش در رزمایش محمد رسول الله (ص) گفت: کارکنان نیروی هوایی ارتش به پشتوانه ی اتاقهای فکر و متخصصین تحقیقات فکری و نظری، با تلفیق تهدیدات پیرامونی و تجارب هشت سال دفاع مقدس در قالب طرح های عملیاتی دقیق و مطالعه و بررسی آنها، از تجهیزات جدید و به روز شده با توجه به توان موجود استفاده می کنند.

وی درباره این اتاق های فکر افزود: در رزمایش های متعدد گذشته تاکتیکهای بومی و جدید که از همین اتاقهای فکر بیرون آمده به نمایش گذاشته شد.

امیر سرتیپ خلبان حسین چیت فروش رزمایش محمد رسول الله (ص) را با رزمایشهای قبلی متفاوت دانست و افزود: این رزمایش در وسعتی در حدود ۲ میلیون متر مربع کاملاً به صورت مشترک برگزار می شود که با محوریت نیروی دریایی ارتش و همکاری نیروهای زمینی، هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش به طور برنامه ریزی شده اجرا می شود.

وی به ماهیت ذاتی مأموریتهای محوله نیروی هوایی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ماهیت نیروی هوایی ارتش، نیرویی واکنش سریع و فصل الخطاب است، ممکن است در هر نقطه ای از کشور تهدید احساس شود و نیاز باشد که نیروی هوایی در این منطقه ورود پیدا کرده، تهدید را شناسایی، تحلیل و تجزیه و در انتها برطرف نماید.

امیر چیت فروش محور فعالیت نیروی هوایی در این رزمایش را اهداف متحرک در هوا و زمین و نیز کل سطح دریا عنوان کرد و افزود: برای آمادگی اجرای این رزمایش، قرارگاه مرکزی ذوالفقار در منطقه بندرعباس مستقر شد و قرارگاه های تاکتیکی مختلفی فعالیت خود را آغاز کردند و هواپیماهای مختلف شکاری بمب افکن به منطقه اعزام شده و تمرین آمادگی برای شروع رزمایش و انهدام اهداف فرضی و رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده رزمایش را شروع کردند.

وی به حضور فرماندهان عالی رتبه ارتش در این رزمایش نیز اشاره کرد و گفت: فرماندهان عالی رتبه ارتش در این رزمایش حضور دارند تا از نزدیک عملکرد این فرماندهان در قسمت های پروازی، پشتیبانی، فناوری اطلاعات و سایر تخصص ها را ارزیابی و داوری کنند.

وی در خصوص مراحل آماده سازی برای این رزمایش گفت: ما به طور طبیعی تمام تجارب و نقاط قوت و ضعف خودمان را طی سال گذشته مورد مطالعه قرار دادیم تا شاهد ارتقای توان رزمی و عملیاتی خلبانان و پرسنل جوان باشیم.

امیر چیت فروش به لزوم انتقال تجربه های ارزشمند پیشکسوتان دفاع مقدس به جوانان اشاره کرد و افزود: سعی ما بر این است تا در پروازهایی که انجام می شود، در کنار خلبانان جوان از خلبانان پیشکسوت نیروی هوایی استفاده کنیم تا به دقت، تجربه های آنان به نسل های سوم و چهارم منتقل شود.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false