آغاز اکران‌های مردمی جشنواره عمار | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آغاز اکران‌های مردمی جشنواره عمار

مادر شهید احمدی‌روشن که پوستر دوره گذشته جشنواره عمار را دیده بود با اشاره به وجود تصویری از شهید مصطفی احمدی‌روشن به فعالیت آن شهید اشاره کرد و گفت وقتی آن پوستر را دیدم به این فکر بودم که چه خوب که مصطفی وقتی برای فیلم دیدن هم پیدا کرده است؛ چون مصطفی بیشتر از ۳-۴ ساعت نمی‌خوابید.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی ۵۹۸، مراسم رونمایی از پوستر رسمی پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار و آغاز اکران‌های مردمی این جشنواره با حضور اعضای دبیرخانه جشنواره عمار و یکی از برگزیدگان دوره‌های گذشته در خانه شهید مصطفی احمدی روشن برگزار شد.

به گزارش پایگاه ۵۹۸ به نقل از  فارس، مراسم رونمایی از پوستر رسمی پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار و آغاز اکران‌های مردمی این جشنواره با حضور اعضای دبیرخانه جشنواره عمار و یکی از برگزیدگان دوره‌های گذشته در خانه شهید مصطفی احمدی روشن برگزار شد.
 
در این مراسم حامد بامروت‌نژاد دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار در سخنانی با اشاره به اینکه این جشنواره در سالگرد حماسه ۹ دی آغاز به کار کرد، گفت: در این جشنواره تلاش شده است در کنار رسانه‌ها و نخبه‌ها از پتانسیل‌های مردمی استفاده شود و علاوه بر اکران در سینمای تهران، در نقاط مختلف اکران‌های مردمی برگزار کنیم.
 
شهدا صاحبان اصلی جشنواره عمار هستند
 
وی با اشاره به برپایی اکران‌های مردمی در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، حسینیه‌ها و منزل خانواده شهدا، افزود: حضور دبیرخانه جشنواره عمار در منزل شهید احمدی‌روشن عرض ادب به خانواده این شهید به عنوان نماینده‌ای از خانواده شهداست که صاحبان اصلی این جشنواره‌ هستند.
 
 
دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف جشنواره کسب رضایت خانواده شهداست، ضمن ارائه گزارشی، تاکید کرد: امیدواریم جشنواره عمار این دلگرمی به خانواده شهدا باشد که گروه‌هایی از بچه حزب‌الهی‌ها در راستای انقلاب اسلامی و اهداف آن در عرصه هنر و سینما در حال فعالیت هستند و امیدواریم دلگرمی خانواده شهدا موجبات دلگرمی دست‌اندرکاران جشنواره عمار در اقصی‌نقاط کشور باشد.
 
وی با بیان اینکه موضوعات آثار رسیده به جشنواره در حیطه آرمان‌های انقلاب قرار دارد، افزود: امسال به شما قول می‌دهیم که آثار خوبی را درباره فتنه ۸۸ در این جشنواره شاهد باشیم.
 
بامروت نژاد ادامه داد: آثاری درباره تحریم‌ها و توافقنامه ژنو، آثاری درباره سوریه، عراق و تکفیری‌ها و همچنین آثاری درباره نقد سیستم بانکداری و برجسته‌ساختن دستاوردهای علمی و صنعتی و اقتصادی کشور در جشنواره سال جاری دیده می‌شود.
 
 
دبیر اجرایی جشنواره فیلم عمار تصریح کرد: سال‌ها پیش هنگامی که از فیلم ارزشی یاد می‌شد همه به یاد فیلم‌هایی درباره دفاع مقدس می‌افتادند اما امروز بعد از چند سال از جشنواره عمار اینک واژه فیلم ارزشی و سینمای انقلاب به موضوعات متکثر و وسیع‌تری تعلق گرفته است.
 
وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته ۲۰ اثر درباره شهدای هسته‌ای ساخته شده افزود: ما در جشنواره مردمی فیلم عمار به پشتوانه مردمی آن امیدواریم بتوانیم موضوعات مغفول مانده را برجسته کرده و کمبود آنها در عرصه هنر و سینما جبران کنیم.
 
کیاسری: جشنواره عمار راه درازی در پیش دارد که با دعای خانواده شهدا قابل گذر است
 
در ادامه این مراسم مهدی زمانپور کیاسری کارگردان مستند «مشتی اسماعیل» و از برگزیدگان جشنواره فیلم عمار با بیان اینکه جشنواره عمار گام‌های سریعی برای پیشرفت و بهتر شدن برداشته است، گفت: شما اگر به برخی جشنواره‌ها در داخل و خارج از کشور توجه کنید می‌بینید که پس از ۲۰ سال اتفاق خاصی صورت نگرفته است.
 
وی به ساخت مستندش درباره شهید احمدی روشن اشاره کرد و افزود: پس از چند مستند طولانی و حضور در جشنواره‌های مختلف به اصرار همسرم تصمیم گرفته بودم دیگر مستندی نسازم، اما عکسی از شهید احمدی روشن را دیدم و به صورت گذرا به همسرم گفتم اگر کسی مستندی درباره شهدا بسازد، حس و حال ویژه‌ای دارد.
 
 
کیاسری ادامه داد: پس از آن به خانه رفتم و آنجا بود که استاد هاشم‌زاده با من تماس گرفتند و بعد از اینکه مطلع شدند بنده کار مستندی در دست ندارم، به ایشان گفتم که قصد ساخت فیلم جدید هم ندارم. ایشان گفت می‌خواستم درباره فیلمی درباره شهید احمدی روشن صحبت کنیم که به وقت دیگر موکول می‌کنیم و این نشانه خوبی برای من بود.
 
این کارگردان در ادامه سخنانش گفت: جشنواره فیلم عمار به واسطه اخلاص و بها دادن به حزب‌الهی‌ها رشد کرده و راه درازی در پیش دارد که این به واسطه دعای خانواده شهدا قابل گذر است.
 
حاج رحیم احمدی روشن : وقتی اسم عمار می‌آورید وظیفه‌ای بخصوص دارید که آن حمایت از ولایت است
 
به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس، در ادامه این مراسم کلیپ «بابا خون داد» ساخته مهدی نقویان پخش شد و بدین واسطه نخستین اکران مردمی پنجمین دوره جشنواره فیلم عمار کلید خورد.
 
پس از آن، پدر شهید احمدی روشن در سخنانی با تشکر از دست‌اندرکاران جشنواره فیلم عمار گفت: شمار رسالت اسرای کربلا پس از واقعه عاشورا را بر عهده دارید که وظیفه‌ای سنگین است.
 
پدرشهید احمدی‌روشن: در کار برای شهید دغدغه روحی و فکری و مادی نداشته باشید
 
وی با بیان اینکه شما رسالت زینب کبری(س) و امام سجاد (ع) تا کوچکترین سفیر حسینی را بر عهده دارید، افزود: شما عمارها و یاسرهایی را معرفی می‌کنید که چون دری پنهان هستند و خود را معرفی نمی‌کنند و شما با هنر جذاب خود عمارها را معرفی می‌کنید.
 
پدر شهید احمدی روشن با بیان اینکه عمارها به تنهایی کاری نمی‌توانند بکنند تاکید کرد: شمائید که عمارها را به مردم معرفی می‌کنید و این کار بزرگ و ارزنده‌ای است؛ وقتی اسم عمار می‌آورید وظیفه‌ای بخصوص دارید که آن حمایت از ولایت است.
 
 
حاج رحیم احمدی روشن با اشاره به دوران خلافت حضرت علی (ع) و مشکلات در مسیر آن حضرت وجود داشت، تصریح کرد: زمان فتنه ۸۸ بارها رهبری می‌فرمودند «این عمار»؛ این عمارها آنهایی بودند که وزنه‌ای در انقلاب و بعد از انقلاب داشتند اما متاسفانه رهبری را تنها گذاشتند.
 
وی افزود: عمارها از اول خلقت بشریت بودند و آنها کسانی هستند که پای حرف حق هستند و آنجا که ولایت نمی‌تواند به راحتی حرکت کند مقدم می‌شوند.
 
پدر شهید احمدی روشن با اشاره به داستانی از دوران امام علی (ع) گفت: زمان حضرت علی (ع) فردی ۳ فرزند داشت که این ۳ فرزند او در رکاب حضرت علی (ع) شهید شدند، پس از شهادت حضرت علی (ع) معاویه این پدر را دید و از او پرسید بچه‌هایت کجا هستند، وی گفت همه در راه علی به شهادت رسیدند، معاویه گفت عجب بی‌انصاف بود علی و آن پدر پاسخ داد عجب بی انصاف من که علی شهید شد و من هستم.
 
وی افزود: حسین فهمیده‌ها خون عمارها را در رگ داشتند چرا که حرف ولایت زمین نماند و به هر ترتیب به جبهه‌ها رفتند و حماسه آفریدند تا جایی که رهبری هم انگشت به دهان می‌ماند و این وظیفه شماست که آن را خوب انجام داده‌اید.
 
پدر شهید احمدی روشن در ادامه سخنان خود به کسانی که درباره شهدا فعالیت هنری و فرهنگی انجام می‌دهند توصیه‌ای کرد و گفت: اگر برای شهید کار می‌کنید دغدغه روحی و فکری و مادی نداشته باشید و اگر برای شهید کار می‌کنید نباید فکر کنید که برای مرده‌ای کار می‌کنید بلکه آنها زنده هستند و خودشان مدیریت می‌کنند.
 
 
وی افزود: شما در جشنواره عمار نمونه‌ای از عمارها هستید که به رهبری در زنده نگه داشتن راه شهدا و جاری و ساری کردن آن در میان جامعه و خانواده‌ها کمک می‌کنید.
 
حاج رحیم احمدی روشن در پایان سخنان خود از فعالیت بنیاد شهید شهرستان‌ها انتقاد کرد و گفت: عمارها در تهران جمع نشده‌اند، در شهرستانها هم هستند و نمی‌دانم چرا به سراغ آنها نمی‌روند.
 
وی با معرفی شهید جاویدالاثر عبدالحسن احمدی‌روشن افزود: این شهید بزرگوار سال ۶۰ شهید شده است و علیرغم گذشت سی و اندی سال هیچ معرفی و یادبود و بزرگداشتی برای وی انجام نشده است که این به نظر از کم‌کاری بنیاد شهید شهرستانهاست.
 
 
در پایان این مراسم از پوستر رسمی پنجمین دوره جشنواره فیلم عمار به دست پدر شهید مصطفی احمدی روشن رونمایی شد.
 
 
در حاشیه :
 
* پخش کلیپ «بابا خون داد» که در مورد شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای است جمع حاضر در خانه شهید احمدی‌روشن از جمله پدر و مادر آن شهید را به شدت منقلب کرد.
 
 
* مادر شهید احمدی‌روشن که پوستر دوره گذشته جشنواره عمار را دیده بود با اشاره به وجود تصویری از شهید مصطفی احمدی‌روشن به فعالیت آن شهید اشاره کرد و گفت وقتی آن پوستر را دیدم به این فکر بودم که چه خوب که مصطفی وقتی برای فیلم دیدن هم پیدا کرده است؛ چون مصطفی بیشتر از ۳-۴ ساعت نمی‌خوابید.
 
 
* حامد بامروت‌نژاد پس از اکران کلیپ «بابا خون داد» عنوان کرد که این کلیپ از پربیننده‌ترین کلیپ‌های اکران‌های مردمی جشنواره عمار بوده است که موجبات حب و علاقه مردم به شهدا و کینه از دشمنان اسلام را فراهم می‌آورد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false