×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ندای لبیک یا رسول الله درامامزادگان استان بوشهر طنین انداز شد

همزمان با سراسر کشور روز مصادف با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)ندای لبیک یا رسول الله در امامزادگان استان بوشهر طنین انداز شد.

به گزارش "چغادک نیوز"،به نقل از ایرنا، این برنامه که امسال برای نخستین بار درسطح کشور با حضور هیات های مذهبی و دسته های عزاداری در بقاع متبرکه شاخص استانها برگزار می شود در بوشهر با محوریت امامزاده 'عبدالمهیمن' و حرکت دسته های عزاداری از میدان 'حر' به سمت این امامزاده اجرا شد.

قرائت زیارت ار راه دور حضرت رسول اکرم (ص)، قرآن خوانی، سخنرانی، مدیحه سرایی و عزاداری رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) از دیگر برنامه های برگزار شده در بقاع و امامزادگان شاخص استان بوشهر است.

همچنین همزمان با فرارسیدن سالروز رحلت پیامبر صلح و دوستی، حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، برخی از هیات های مذهبی از محل مسجد توحید شهر بوشهر تا مصلی نماز جمعه این شهر زنجیر زنی، آیین سنج و دمان و سینه زنی برگزار کردند.

هیات های عزاداری با تجمع در مصلای نمازجمعه بوشهر درسوگ رحلت حضرت رسول (ص) و اهل بیت (ع) به مرثیه سرایی، عزاداری و سوگواری پرداختند.

عزاداری رحلت پیامبر یات های و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، دسته ها و هیات های مذهبی بوشهر و مسلمانان شعیه و سنی درجزیره شیف و برخی از مسوولان استانی از دیگر برنامه های اجرا شده امروز در بوشهر بود.

همچنین ایستگاه های صلواتی نیز درنقاط مختلف شهر و استان بوشهر بر پا شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false