×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تعطیلی ۳۵ درصد واحدهای تولیدی آمل/ ۳ هزار کارگر معلق از کار هستند

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان آمل با اعلام تعطیلی بیش از ۳۵ درصد واحدهای تولیدی این شهرستان گفت: ۳ هزار کارگر آملی معلق از کار هستند.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از هراز نیوز :نشست کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان امشب در حالی در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد که همانند گذشته مسئولان واحدهای صنعتی و شهرک‌های این شهرستان با مدیران بانک‌ها در برخی مسائل اختلاف نظر داشتند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان آمل در حاشیه این نشست در گفت‌وگو با  فارس در آمل گفت: شهرستان آمل یکی از شهرهای پیشتاز مازندران در زمینه تولید، صنعت و اشتغال بوده که نزدیک به نیمی از صنعت مازندران در خود جای داده است.

محمدتقی جوادی، آمل را شهری شاخص در زمینه صادرات محصولات تولیدی و صنعتی مازندران به دیگر کشورها دانست و اذعان داشت: حدود ۷۰۰ واحد صنعتی، کارخانه و مجموعه تولیدی در این شهرستان فعالیت دارند.

جوادی با اشاره به وجود چهار شهرک صنعتی فاز یک و دو امامزاده عبدالله، جمشیدآباد و بابکان یادآور شد: تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان تعطیل شده و بخش زیادی از آنها نیز به دلیل رکود اقتصادی و تحریم‌های شدید موجود علیه کشورمان در مرز ورشکستگی و تعطیلی قرار دارند.

وی مشکلات بیمه تامین اجتماعی را هم از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی آمل دانست و گفت: سرمایه‌گذاران زیادی هم به دلیل واردات بی‌رویه، بالا بودن نرخ سود بانکی که به بیش از ۲۷ درصد می‌رسد، ارزش افزوده هشت درصدی و رکود به فکر تعطیلی هستند چون توجیه اقتصادی در ادامه فعالیت‌های خود مشاهده نمی‌کنند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان آمل متذکر شد: هم‌اکنون بیش از ۳۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان تعطیل شدند و بیش از ۳ هزار کارگر در آمل از کار معلق هستند.

وی ادامه داد: مسئولان باید در زمینه حمایت سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان که چرخه اقتصاد و اشتغال کشور را می‌گردانند نگاه حمایتی داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از بانک‌ها برخورد مناسبی با تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ندارند، گفت: بانک‌ها باید از واحدها و کارخانجات تولیدی که قصد تولید و ایجاد اشتغال دارند حمایت کنند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false