×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آخوندی از برنامه ریزی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای با همکاری وزارت نفت خبر داد

وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس همکاری و برنامه ریزی صورت گرفته با وزارت نفت، برنامه نوسازی ناوگان عمومی جاده ای تهیه و به شورای اقتصاد ارائه شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از ایرنا، عباس آخوندی چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته حمل ونقل، ارزش کل راههای کشور را۲۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با وجودی که هزینه نگهداری این میزان راه سالانه ۸ هزار میلیارد تومان است اما ما اعتباری برای انجام این کار نداریم.

وی توسعه زیرساخت های لازم برای افزایش پایانه های مرزی و اتصال شبکه راههای ایران به راههای بین المللی را ضروری دانست و گفت: متعهد هستم آنچه برعهده من گذاشته شده با مشاوره اهل فن و بخش خصوصی عملیاتی کنم.

آخوندی با بیان آنکه نوسازی ناوگان عمومی جاده ای امری ضروری است، اظهار داشت: جاده های کشور بیش از ظرفیت خود بار ترافیکی تحمل می کند و نرخ رشد خودروها در کشور بالا است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷ میلیون وسیله نقلیه در کشور تردد دارد که این رقم هر روز در حال افزایش است اما امکانات جاده ها متناسب با رشد وسایل نقلیه نیست.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: نیازمندیم که انواع سیستم های حمل ونقل جاده ای توسعه یابد و در کنار آن با انضباط گسترده آموزش و ارتقای کیفی خودرو و جاده مواجه باشیم.

** رئیس پلیس ناجا: عقبگرد صنعت خودروسازی در حوزه ایمنی

رئیس پلیس ناجا نیز با اشاره به کاهش ۷.۵ درصد تلفات سوانح رانندگی در یک سال اخیر، گفت: در حوزه ایمنی خودرو پیشرفتی حاصل نشده، حتی در برخی از خودروها عقبگرد هم داشته ایم.

سردار اسکندر مؤمنی اظهار داشت: ۹۰ درصد جابجایی ها در کشور برعهده سیستم حمل و نقل جاده ای و ۱۰ درصد به عهده سیستم های ریلی، هوایی و دریایی است.

وی به جابجایی زائران اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین توسط ناوگان عمومی جاده ای اشاره کرد و گفت: این عملیات حرکتی جهادگونه بود؛ در اتفاق پیش بینی نشده ۱٫۵ میلیون زائر به کربلا رفتند و از مرزهای شلمچه، چزابه و مهران به عراق سفر کردند.

رئیس پلیس ناجا با بیان آنکه ۷۵ درصد رفت و برگشت زائران از مرز مهران صورت گرفت، افزود: اگر حرکت جهادگونه خانواده حمل و نقل و بسیج اتوبوس ها نبود، در این ایام فاجعه انسانی رخ می داد.

رئیس پلیس ناجا ادامه داد: زائران حسینی در مدت زمان ۲ تا ۳ هفته به سمت کربلا رفتند، اما عملیات برگشت ظرف ۳ روز انجام شد. وی با اشاره به کاهش سوانح رانندگی در یک سال اخیر، اظهار داشت: از ۲۶ آذر سال گذشته تا ۲۶ آذر امسال یک هزار انسان کمتر در تصادفات رانندگی کشته شده اند و در این یک سال ۷٫۵ درصد کاهش تلفات سوانح و رانندگی داشتیم، این درحالی است که بیش از یک میلیون خودرو و یک میلیون راننده در این یک سال به چرخه حمل و نقل افزوده شد و توسط جاده های ۱۰ درصد رشد داشت. اسکندری با بیان اینکه کاهش سوانح رانندگی موجب شد تلفات این سوانح به ۱۷ هزار نفر کاهش یابد، گفت: راننده، جاده، خودرو، حضور پلیس و عوامل کنترلی همه در بروز و یا عدم بروز سوانح رانندگی نقش دارند.

رئیس پلیس ناجا گفت: در ایران ۵۰ درصد کشته شدگان سوانح رانندگی بر سر صحنه و ۵۰ درصد بعد از تصادف جان خود را از دست می دهند که لازم است کشته شدگان بعد از سوانح رانندگی کاهش یابد که اگر این محقق شود، ۲۰ درصد کاهش تلفات سوانح رانندگی خواهیم داشت.

سردار مؤمنی افزود: امروز به آمار ۱۷ میلیون خودرو و ۱۷ هزار کشته تلفات رانندگی رسیده ایم، اما باید آمار کشته شدگان کاهش یابد. وی با تاکید بر لزوم افزایش ایمنی خودروها گفت: در خوردو ایمنی حتی در بروز سانحه جان سرنشینان حفظ می شود.

رئیس پلیس ناجا افزود: امداد و نجات عامل پلیس، عوامل کنترلی، جاده و خودرو هر کدام سهمی در بروز سوانح رانندگی دارند.

سردار مؤمنی افزود: خطای انسانی در رانندگی قطعا به صفر کاهش نمی یابد، اما باید شرایطی فراهم شود که با خطای راننده کمتر سوانح رخ دهد که در این راستا باید به رعایت سرعت مطمئنه هم اشاره کرد.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم از طرح برخط سازی مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین کشور توسط وزیر راه و شهرسازی و رئیس پلیس راهور ناجا رونمایی شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false