×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
در عسلویه علاوه بر سرمایه، مردم هم می سوزند

به مناسبت هفته پژوهش سومین همایش محیط زیست و پژوهش با حضور مدیر کل محیط زیست استان بوشهر و رئیس بنیاد نخبگان استان و جمعی از پژوهشگران در عرصه زیست محیطی در سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست برگزار شد.

به گزارش "چغادک نیوز"،

 

 

به نقل از  "سپاس"، حسین دلشب مدیر کل محیط زیست استان بوشهر در جمع پژوهشگران زیست محیطی، اظهار داشت: در استان بوشهر بیش از ۲۵۰۰ متر فضای محیط زیستی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد مناطق مدیریتی در استان وجود دارد، افزود: در صورت موافقت با مناطق پیشنهادی مانند کوه بیرمی و غیره مدیریت زیست محیطی استان بوشهر به ۱۲ درصد افزایش می یابد.

دلشب با اشاره به چالش های زیست محیطی در استان بوشهر، یاد آور شد: در استان بوشهر چالش هایی در خصوص مناطق ساحلی و دریایی، صنایع بزرگ، زیست محیطی انسانی، ریزگردها، پسماندهای خانگی و بیمارستانی و فاظلاب وجود دارد.

وی با اشاره به گاز های موجود در عسلویه بیان کرد: در شهرستان عسلویه روزانه ۳میلیون گازهای اسیدی و ۱۸۰۰ تن گوگرد تولید می شود که با راه اندازی فازهای جدید درصد قابل توجهی به آن اظافه خواهد شد.

حذف فیلر های مشعل های عسلویه باید در دستور کار وزارت نفت قرار گیرد

رضا آذین رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر و عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در ادامه این همایش گفت: امروز در استان بوشهر آلودگی هایی وجود دارد که برای شهروندان می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد و مردم این استان نیز باید به محیط زیست کمک کنند.

وی با اشاره به سوخت های فسیلی یادآور شد: امروزه مسئله اصلی که در دنیا در مورد زیست محیطی مطرح است سوخت های فسیلی هستند که همه کشورها با این امر دچار مشکل هستند.

آذین با اشاره به خطرات آب برای برخی کشور ها افزود: چند سال پیش کشور مالدیو جلسه غیر علنی مجلس خود را به صورت نمادین در زیر آب برگزار کرد که به برخی از کشورها پیام دهد در خطر هستند.

وی با توجه به فیلرهایی که در شهرستان عسلویه قرار دارند تاکید کرد: فیلرهای در منطقه عسلویه قرار دارند که گازهای گلخانه ای تولید می کنند و در مشعل ها می سوزند.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر ادامه داد: در عسلویه گاز هایی که از طریق مشعل ها می سوزند سرمایه هستند و در کنار آنان مردم عسلویه و اطراف آن نیز به همراه خود می سوزاند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از کشورها فیلر ها را از پالایشگاه ها حذف کرده اند گفت: پالایشگاه هایی که در عسلویه وجود دارند در صورت حذف فیلر ها دچار هیچ مشکلی نخواهند شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس بوشهر ادامه داد: برای حذف فیلر های عسلویه نیازی به تکنولوژی خواصی ندارد اما باید هزینه زیادی صرف این کار شود.

وی با توجه به اینکه روزانه دها دلار سوزانده می شود خاطر نشان کرد: با حذف فیلرها می توان گازهایی که در هوا می سوزند را به زمین برگردانده شود و در منابع عظیم گازی برای نسل های آینده ذخیره شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به نشست های گوناگون وزارت نفت یادآور شد: حذف فیلرها باید برای مردم استان بوشهر در دستور کار وزارت نفت قرار گیرد که تا کنون وزارت نفت هیچ برنامه ای برای حذف آن ندارد.

وی با توجه به اینکه صدای مردم را باید چگونه به گوش مسئولین رساند بیان کرد: فیلر هایی که در ۵۵ کیلومتری شهر بوشهر و در منطقه خارگ نصب هستند را در زمان پایین بودن آب دریا می توان از سواحل شهر بوشهر به راحتی آنها را مشاهده کرد.

آذین با توجه به احداث پالایشگا ها افزود: در گذشته ۳۵کیلومتر محیط زیست دریایی را نابود کردند برای اینکه در کنار ساحل پالایشگاه های بزرگ تاسیس شود.

در پایان این همایش از سه پژوهشگر محیط زیست تجلیل شد.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false