×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
گستردگی پژوهش در شهرستان دشتی

امیدواریم با توجه به قرار گرفتن در هفته پژوهش مسوولین با نگاه بهتر و ویژه تری نسبت به این قضیه کمک شایانی را به دانشجویان علاقه مند به پژوهش و تحقیق نمایند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل ازترنم دشتی از سال ۱۳۷۹ به منظور ترویج فرهنگ پژوهش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چهارمین هفته آذرماه را با توجه به نامگذاری ۲۵آذرماه به نام روز پژوهش از طرف شورای فرهنگ عمومی، به نام هفته پژوهش نام نهاد و مسئولیت برگزاری این هفته را به معاونت پژوهشی این وزارت سپرد.

 

 به همین منظور ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری، همه ساله برنامه های متعددی را با همکاری سازمانها، نهادها، دانشگاهها و مؤسسات مرتبط با پژوهش و فناوری برگزار می نماید.

این در حالیست که حداقل در خورموج و مراکز اموزشی موجود در سطح شهر کمتر به این امر بها داده می شود به طوری که طبق امار موجود شهرستان دشتی کمترین میزان پژوهش و ارایه مقاله های علمی و اموزشی را در میان سایر شهرستان های استان دارد .

در صحبتی که با چند دانشجو در این رابطه داشتیم تمامی انها نگاه ها و سمت و سوی صحبتهای خود را متوجه مسولین دانشگاها و می دانند.

 بها ندادن به این موضوع را تنها مختص دانشگاههای سطح شهرستان نمی دانند و در سایر دانشگاهای کشور نیز بدین صورت می باشد.

محمد که اهل روستای کلل دشتی ودانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی اصفهان است در این مورد به خبرنگارما گفت:در دوره کارشناسی در یکی از دانشگاهای شرق کشور تحصیل میکردم در حالی که از استادان فوق العاده دلسوز و راهنمایی در طول دوران تحصیل برخوردار بودیم چندین و چند بار با وجود ارایه طرح ها و مقاله های علمی خود به انها که اتفاقا با استقبال اساتید نیز مواجه شد پس از اینکه ایشان ما را به مسئولین دانشگاه معرفی می کردند با کمترین رغبت و علاقه مندی از جانب انها مواجهه می شدیم به طوری که کاملا از انجام کار و فعالیت مورد نظر دلسرد می شدیم.

سجاد نیز که اهل خورموج و  در دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا شهر بهبهان و در رشته ی مهندسی مکانیک مشغول به تحصیل است در این مورد به خبرنگار ما گفت :چندین بار با مراجعه به اساتیدم در دانشگاه طرح ها و مقاله های علمی گوناگون را به اتفاق سایر دوستانم ارایه می دادیم که انها ضمن استقبال از این طرح ما را به یکی از پتروشیمی های موجود در منطقه ی عسلویه معرفی نمودند .

هنگام سپری کردن دوره ی کاراموزی در این شرکت پتروشیمی فرصت را غنیمت شمرده و با حضور در واحد پژوهش ان شرکت پیشنهاد و طرح خود را ارایه دادم که با پاسخهایی مانند عدم بودجه کافی و نیز کمبود فضای پژوهشی موجود در شرکت مواجه شدم.

تمامی این صحبتها در حالیست که طبق قانون می بایست قریب به ۱۵ درصد از کل بودجه و اعتبارات دانشگاه ها و مراکز اموزشی می بایست به پژوهش و تحقیق و ترویج ان در میان دانشجویان اختصاص یابد که طبق امار موجود در دانشگاه ها کمترین بودجه ها را برای این امر اختصاص می دهند.

در پایان امیدواریم  با توجه به قرار گرفتن در هفته پژوهش مسوولین با نگاه بهتر و ویژه تری نسبت به این قضیه کمک شایانی را به دانشجویان علاقه مند به پژوهش  و تحقیق نمایند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false