پیشنهاد قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به دولت برای اکتشاف و استخراج معادن | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پیشنهاد قرارگاه خاتم الانبیا(ص) به دولت برای اکتشاف و استخراج معادن

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: به دولت پیشنهاد دادیم مجوز شناسایی، اکتشاف و استخراج معادن را به ما بدهد تا با شناسایی بخشی از معادن که هنوز شناسایی نشده به کشور کمک کنیم.

به گزارش "چغادک نیوز"،

 

 

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در یازدهمین همایش سراسری فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا که صبح امروز برگزار شد، گفت: ورود ما به قرارگاه با پایان دولت دهم و شروع دولت جدید همراه شد و مشکلات و مسائلی سر راه داشتیم. یکی از بحث‌هایی که همیشه مورد دغدغه قرارگاه بود، توافقنامه‌هایی بود که داشت که این توافقنامه‌ها حجم بالایی داشته و باید تبدیل به قرارداد می‌شد.

وی افزود: با همکاری دولت دهم، ظرف کوتاهترین زمان، بالای ۹۰درصد آنها را تبدیل به قرارداد کردیم و ابلاغ هم شد.

عبداللهی تأکید کرد: مورد دیگر، تأمین اعتبار بود. می‌دانیم اگر بخواهیم پروژه‌های ملی و بزرگ در کشور را با سیستم پرداختی عمومی کشور انجام دهیم، زمان پروژه ۵ ساله تبدیل به ۲۰ ساله می‌شود لذا راهکارهایی به دولت قبل ارائه کردیم که مورد موافقت و تصمیم دولت صورت گرفت.

عبداللهی گفت: در همین راستا ۹هزار و ۶۰۰میلیارد تومان تهاتر و تملک دارایی برای پشتوانه پروژه‌ها تصویب شد که اگر این کار صورت  نمی‌گرفت امروز برای اجرای پروژه‌ها با مشکل روبرو بودیم.

وی ادامه داد:‌ در بحث‌های سامان‌دهی نیروی انسانی انضباط و ساماندهی شرکت‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است و امروز نیز تعاملات خوبی با دولت داریم و مشکل خاصی در جهت هماهنگی با دولت نداریم. امسال سقف پروژه‌هایی که تعیین کردیم ۱۵ میلیارد تومان بود که ۸۵درصد آن در ۶ ماهه اول تحقق پیدا کرد و پروژه‌های زیاد دیگری هم پیشنهاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حاشیه سودی که در پروژه‌ها لحاظ می‌شود برای نگهداری ۱۳هزار ماشین‌آلات است که قرارگاه دارد و دولت را مجاب می‌کند که قرارگاه را انتخاب کند. چون قرارگاه موتور متحرکه کشور است.

عبداللهی با بیان اینکه معیشت و بیکاری مردم باید دغدغه ما باشد البته وظیفه ما نیست اما رسالت ماست، گفت:‌ در این راستا اتمام فازهای پارس جنوبی را که بالای ۷۵درصد پیشرفت داشته دنبال می‌کنیم که در این صورت ۱۷۰ میلیارد وارد کشور می‌شود. همچنین توسعه و افزایش خطوط ریلی را دنبال می‌کنیم.

عبداللهی در پایان با بیان اینکه تنها چیزی که می‌تواند جایگزین نفت شود معادن است، گفت: ما به دولت پیشنهاد دادیم مجوز شناسایی، اکتشاف و استخراج معادن را به ما بدهد تا با شناسایی بخشی از معادن که هنوز شناسایی نشده به کشور کمک کنیم.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false