×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ادا کردن حق شرعی و عرفی نسبت به ملت

حق شرعی و عرفی خود را نسبت به ملت قانع ایران اسلامی ادا کنیم

به گزارش "چغادک نیوز"، حسن حیدری دکتری برنامه ریزی شهری و روستایی و کارشناس پژوهش اداره کل امور روستایی و شوراها استانداری بوشهر، مدت زمان زیادی می باشد که سخن از بهره وری و میزان ساعات مفید نیروی کار و خدمات رسانی مطلوب و تکریم ارباب رجوع می باشد.

حال این سوال پیش می آید که ساعت مفید کاری ادارات کشور به چه میزان است؟

سازمان سابق مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرده بود که کارمفید کارکنان دولت روزانه چهار ساعت و ۱۴ دقیقه است. این اتفاق در حالی رخ داده است که بیشتر کارشناسان و صاحب نظران امور اداری بر این باورند که این میزان بین ۴۵ دقیقه تا یکساعت و نیم  می باشد.

شاید یکی از دلایل این ادعا پرکردن ساعت موظفی اداری از یکطرف و پرداختن به کارهای شخصی در ساعات اداری و رواج و استفاده بیش از حد نرم افزارهای اجتماعی در بین کارکنان و عدم مسولیت پذیری کامل این اشخاص  از طرف دیگر می باشد.

این معضل در استان بوشهر برجسته تر می باشد و بارها شاهد نارضایتی ارباب رجوع و مردمانی بودیم که تنها برای پیگیری یک مساله و مشکل عادی و معمولی بارها و بارها از راه پله های ادرات بالا و پایین رفته و یا از این اداره به آن اداره ارجاع داده شدند، بدون اینکه گره ای از کار آنها باز شود. در بیشتر ادارات استان در مقابل تغییر و نوآوری مقاومت صورت می گیرد.

آموزش و پژوهش و خلاقیت جایگاهی ندارد. اعتبارات در بخش مذکور صرف هزینه های جاری و مسافرت های مدیران دستگاهها می شود و این اتفاق باعث می شود که کارشناسان دستگاههای اجرایی در طول زمان حتی با وظایف اولیه خود نیز آشنایی نداشته باشند.

مطابق آمار بیش از یک سوم نیرو های فعال در بخش خدماتی و تولیدی کارمندان هستند. از ۵۵۷ هزار کارمندی که در دهه ۶۰ داشته ایم هم اکنون این رقم به ۲ میلیون و ۳۲۹ هزار نفر رسیده است.

بنابراین توجه به کمیت بجای کیفیت و هزینه کرد اعتبارات در قالب تشریفات اداری بجای بهبود وضعیت تکریم ارباب رجوع از مشکلات و معضلات اساسی دیگر در سیستم و بدنه اداری کشور و مخصوصا بوشهر می باشد و این یعنی روزمرگی اداری و خواب آرام توسعه امور اداری.

حمایت همه جانبه از نخبگان و استعداد های برتر و درخشان، اعتماد به جوانان خلاق، توسعه سازمان های مردمی با محوریت جوانان و تکیه بر تجریه پیشکسوتان(نه به شکل امروزی که تحت مدیریت معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان می باشد)، توجه و تخصیص اعتبار به بخش آموزش و پژوهش و استقبال از ایده ها و ابتکارات نوین می تواند راه حل اساسی در حل این موضوعات و مشکلات باشد.
باشد که بتوانیم حق شرعی و عرفی خود را نسبت به ملت قانع و پرتلاش ایران اسلامی ادا کنیم.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false