×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
«مجمع ناشران انقلاب» در ترویج کتاب حرکت خوبی را آغاز کرد/ معرفی کتاب از ۸۰۰ تریبون نماز جمعه

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: «مجمع ناشران انقلاب اسلامی» حرکت خوبی را در حوزه ترویج کتاب ایجاد کرده است. در نهاد نماز جمعه که بیش از ۸۰۰ تریبون داریم، تصمیم گرفته شد هفته‌ای یک کتاب خوب به نمازگزاران معرفی شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس به تبلیغ کتاب در نماز جمعه اشاره کرد و گفت: «مجمع ناشران انقلاب اسلامی» که مجموعه‌ای در حوزه کتاب است، توانسته یک جریان فرهنگی خوب را ایجاد کند، زیرا کتاب، بازار کتاب و فرهنگ مکتوب همیشه جریان ساز بوده است.

وی افزود: فرزندان انقلاب و هوشمندانی که به این مسائل توجه دارند با هدایت‌های رهبر انقلاب که در عرصه‌های فرهنگی مانند یک متخصص راهنمایی و مشاوره می‌دهند که این بار نیز یک راهنمایی کردند و منجر به تشکیل مجمع ناشران شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: سطح و میزان مطالعه در جامعه ما بسیار اندک است و فرهنگ ما معمولا شفاهی است و کمتر روی مطالعات تکیه دارد. از همین رو باید روی کتاب‌خوانی بسیار تکیه کرد و از کودکی باید روی این مسئله کار کرد و روش های آن را تبیین کرد.

وی یادآور شد: «مجمع ناشران انقلاب اسلامی» حرکت خوبی را در حوزه ترویج کتاب ایجاد کرده است. در نهاد نماز جمعه که بیش از ۸۰۰ تریبون داریم که روزهای جمعه از طریق آنها با مردم حرف زده می‌شود تصمیم گرفته شد تا قدمی در حوزه کتاب برداشته شود و هفته‌ای یک کتاب خوب به نمازگزاران معرفی شود.

تقوی گفت: دو هفته قبل کتابی که به نمازگزاران معرفی شد، ظرف ۱۵ دقیقه بیش از ۶۰۰ نسخه از آن کتاب روبروی درب خروجی مصلی به فروش رسید. این موقعیت یک فرصت خوب است که باید از آن استفاده کرد. تاکید کردیم که کتاب‌هایی که معرفی می‌شود در محل ورود و خروج نمازگزاران عرضه شود تا بتوانند کتاب را تهیه کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد و گفت: این اتفاق شروع شده و امیدواریم که نتیجه خوبی داشته باشد. البته باید چند ماهی از آن بگذرد تا بتوانیم در مورد آن جمع بندی داشته باشیم، البته اگر بتوانیم برای کتاب‌هایی که در نماز جمعه معرفی می‌شود مسابقه برگزار کنیم به یقین ثمرات بیشتری خواهد داشت.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false