×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
زیان ۸۴۰ میلیاردی دولت ازقاچاق موبایل

ولت به دلیل پدیده قاچاق، درآمد سالانه ۸۴۰ میلیارد تومانی از محل واردات تلفن همراه را از دست می دهد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از واحد مرکزی خبر به نقل ازستاد خبری هفتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی ، علی فاضلی، در این نمایشگاه درباره اعلام اخیر" ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز"، مبنی بر این که از این به بعد شماره موبایل‌هایی که به صورت قانونی به کشور وارد می‌شود در سامانه گمرک و رگولاتوری ثبت خواهد شد و موبایل‌های قاچاق روشن نخواهد شد، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

 
وی گفت : در چند سال گذشته با حمایت مخابرات شرکتی همچون صاایران در کشور آغاز به کار کرد اما به دلیل عدم حمایت از تولید داخلی به خصوص تولید تلفن همراه تولید موبایل تقریبا به فراموشی سپرده شد و مغزهای متفکر در این حوزه به شرکت‌های معتبر خارجی پیوستند.
 
افزایش قاچاق در بازار موبایل
 
فاضلی ، ادامه داد : متاسفانه بازار موبایل روز به روز در حال تغییر است و مصرف‌کننده باید نیاز خود را به روز تامین کند و این در حالی است که متاسفانه بیش از ۹۰ درصد موبایل کشور از مبادی قاچاق وارد کشور می‌شود.
 
رئیس اتاق اصناف کشور گفت: اصناف، سیستم تعرفه گذاری و گمرک در زمینه قاچاق تلفن همراه مقصر هستیم و اگر موبایل از مبادی رسمی وارد کشور شود از محل حقوق گمرکی ۸۴۰ میلیارد تومان نصیب دولت می‌شود.
 
قاچاق ۷۵ درصد گوشی های ۵۰۰ هزار به بالا
 
همچنین درمراسم آغاز این نمایشگاه ،رئیس اتحادیه صوتی و تصویری نیز گفت : در حال حاضر حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد گوشی های ۵۰۰ هزار تومان به بالا از طریق قاچاق وارد می شود اما در گوشی‌های با نرخ کمتر از ۵۰۰ هزار تومان میزان قاچاق بسیار کمتر است.
 
ابراهیم درستی گفت : به طور کلی قاچاق گوشی های بالای ۵۰۰ هزار تومان برای قاچاقچی سودمند است.
 
وی اظهار داشت : بارها اعلام کردیم اگر تعرفه شش درصدی را برای واردات گوشی تلفن همراه حذف کنند و این تعرفه صفر شود، از میزان قاچاق در این بخش کاسته می‌شود.
 
هفتمین نمایشگاه تلفن همراه و لوازم جانبی با شعار "فناروی اطلاعات و ارتباطات در خدمت ارتقاء سلامت اداری، فرهنگی و اجتماعی" در بازار موبایل ایران واقع در خیابان حافظ گشایش یافت و تا روز جمعه ادامه دارد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false