بانک مرکزی نیازمند کمک نظام است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بانک مرکزی نیازمند کمک نظام است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تأکید بر برخورد قاطع با مؤسسات اعتباری غیرمجاز یا متخلف گفت: بانک مرکزی برای جلوگیری از بی انضباطی‌ مؤسسات اعتباری نیازمند کمک همه نظام است.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پنجاه‌و‌چهارمین مجمع عمومی بانک مرکزی با تأکید بر برخورد قاطع با مؤسسات اعتباری غیرمجاز یا متخلف، گفت: بانک مرکزی برای داشتن ابزار لازم به منظور اعمال این حکم و جلوگیری از بی‌انضباطی‌هایی که منجر به تشدید تورم و آثار نامطلوب اقتصادی می‌شود، نیازمند کمک همه نظام است.

وی افزود: زمانی به بانک‌های خصوصی مجوز داده شد تا با رقابتی‌تر شدن، قیمت‌ها پایین بیاید و کیفیت بالا برود، اکنون باید از خود بپرسیم، آیا شرایط بانکداری ما اینگونه است؟ یا اینکه فقط رنگ و لعاب رقابتی‌بودن را دارد؟ اگر قرار است بانک‌های خصوصی رقابت کنند چگونه است که تورم کاهش می‌یابد، اما نرخ سود بانکی پایین نمی‌آید؟‌

رئیس دفتر رئیس‌‌جمهور تبیین عوارض چاپ اسکناس بدون پشتوانه برای تأمین هزینه‌های مسکن مهر که منجر به تورم بی‌سابقه در کشور شد را وظیفه بانک مرکزی دانست و اظهار داشت: این طرح به تعبیری با مالیات از همه مردم اجرا شد و افکار عمومی این ذهنیت را ندارد که از جیب همه آنها ولی به کمتر از ۱۰ درصد از جامعه، وعده مسکن داده شد.

نهاوندیان با قدردانی از زحمات بانک مرکزی در اجرای ایده‌های رئیس‌جمهور در کنترل تورم و افزایش تولید، سؤالاتی پیرامون سامانه جدید بانکداری، نقشه راه و سایر طرح‌های بانک مرکزی از مسئولان مربوطه مطرح کرد.

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false