×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
احداث صحن عظیم‌تر از صحن جامع رضوی در کربلا

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: صحن عظیم‌تر از صحن جامع رضوی در کربلا احداث می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از فرهنگ نیوز، اسفندیار هوشیار عصر امروز در نشست با جمعی از خیرین ستاد بازسازی عتبات عالیات اردبیل اظهار کرد: ‌در طرحی پنج ساله صحن عقیله بنی‌هاشم که عظیم‌تر از صحن جامع رضوی است در کربلا توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات احداث می‌شود که استان اردبیل نیز در عملیاتی شدن آن مشارکت دارد.

وی در ادامه به فارس گفت: زیربنای این صحن ۱۶۰ هزار متر مربع و در دو طبقه ساخته می‌شود که در این طرح تل زینبیه به شکل تپه احیا می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل اضافه کرد: حداقل این پروژه یک پروژه پنج ساله است که طرح جامع آن تکمیل شده و اقدامات اجرایی آن نیز به زودی آغاز می‌شود.

هوشیار متذکر شد: ستاد بازسازی عتبات عالیات پیش از این صحن حضرت زهرا (س) را در نجف اشرف در فضایی بالغ بر ۲۲۰ هزار متر مربع در چهار طبقه اجرایی کرده که بزرگترین صحن در جهان اسلام است.

وی، دیگر پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات را طراحی گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) بیان کرد و ادامه داد: از آن جا که ارتفاع گنبد کم است، بنا داریم دیوار گنبد تا هفت متر ارتقاء پیدا کند که در این پروژه برخی از خیرین استان اردبیل نیز کمک‌های نقدی خود را تقدیم ستاد کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل در پایان با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگر در بازسازی و احیای قبور مطهر ائمه اطهار(ع) در کشور عراق به حمایت‌ها و همراهی‌های جدی خیرین و افراد خیرخواه نیازمندیم، تشریح کرد: استان اردبیل بیش از هر زمان دیگر توان و بضاعت آن را دارد تا در طرح‌های مختلفی که ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا می‌کند،‌ مشارکت کرده و در اجرای آنها شایسته و مناسب وارد عمل شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false