×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اگر نبودند اصلاح طلب ها کی روحانی می توانست رییس جمهور شود؟/ باید اصولگراها را از مجلس بیرون کنیم

مصطفی کواکبیان عصر امروز در نشست با اصلاح طلبان بوشهر در دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی بوشهر اظهار داشت: اصولگرایان مدتی است که در مجلس جا خوش کرده اند و باید مجلس را یک خانه تکانی اساسی کنیم و اصولگرا ها را از آنجا بیرون کنیم.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از سپپاس: مصطفی کواکبیان عصر امروز در نشست با اصلاح طلبان بوشهر در دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی بوشهر اظهار داشت: اگر به آینده و مطالباتی که وجود دارد نگاه کنیم، عملکرد دولت روحانی مطلوب نیست، ولی اگر به فضای سال گذشته برگردیم که امکان نشست های ساده اصلاح طلبان هم فراهم نبود، فضای سیاسی پس از روی کار آمدن دولت یازدهم مطلوب بوده است.

بهبود نرخ تورم در زندگی مردم محسوس نیست

وی اضافه کرد: همین که امروز کنار هم نشسته ایم و می توانیم راحت با هم حرف بزنیم ناشی از دیدگاه دولت یازدهم است در حالی که اگر در دولت قبل بود مسلما به این راحتی نمی توانستیم مجوز بگیریم و این جلسات را برگزار کنیم.

کواکبیان ادامه داد: رشد نقدینگی، نرخ تورم، رکود، بدهکاران بانکی و افزایش ساعتی قیمت سکه و دلار همچون زمان احمدی نژاد دیگر متوقف شده است، ولی هنوز در زندگی مردم کاملا محسوس نیست.

رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: امام حسین(ع) بزرگترین اصلاح طلب تاریخ است.

وی همچنین به ماجرای خانم راستگو در شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: برخی افراد نمی توانند با یک پرچم وارد انتخابات شوند و بعد از آن مستقل عمل کنند و جای این افراد در حزب اصلاحات نیست.

نماینده مجلس هشتم با اشاره به ضرورت ارایه یک لیست از سوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس آینده گفت: این اقدام باید با مرجعیت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات صورت گیرد و اگر این اقدام صورت نگیرد از همین الان باید خود را بازنده انتخابات بدانیم.

برخی اصلاح طلب و فتنه گر را مترادف هم می دانند/ به حمداله در انتخابات ۹۲ کمتر دخالت کردند

کواکبیان در بخشی از سخنان خود گفت: برخی وقتی می خواهند از اصلاح طلبان صحبت کنند آنچنان از فتنه و فتنه گر صحبت می کنند که خیال می شود این دو واژه اصلاحات و فتنه گر مترادف هم هستند.

وی به صراحت سلامت انتخابات های قبل را زیر سوال برد بیان کرد به حمداله در انتخابات ۹۲ کمتر دخالت کردند، این در حالی است که در انتخابات گذشته به صورت واضح دخالت کردند.

وی تصریح کرد: شکر خدا، برخی نهادها، شورای نگهبان، نمازهای جمعه و صدا و سیما در انتخابات قبل بی طرفانه تر از قبل عمل کردند و امیدواریم این اتفاق برای مجلس دهم نیز بیفتد.

شورای نگهبان در تمام مراحل انتخابات،خدا را در نظر بگیرند

مصطفی کواکبیان اذعان کرد: تا میگوییم که به شورای نگهبان اعتراض دادیم ما را مقابل آیت الله جنتی قرار می دهند، وقتی می‌گوییم شورای نگهبان، منظور فقط ۱۲ نفر عضو اصلی آن در تهران نیست بلکه ۳۰۰ هزار نفر اعضای دفاتر نظارت آن در شهرستان‌ها نیز هستند که باید در تمام مراحل انتخابات، از نام نویسی تا تعیین صلاحیت و شمارش آرا، خدا را در نظر بگیرند.

دبیرکل حزب مردم سالاری با لحنی تمسخر آمیز افزود: اونی که سوت می زند نباید شوت بزند، یا باید سوت بزند، یا اینکه شوت بزند نمی شود هم سوت زد و هم شوت زد.

صدا و سیما به راحتی از «حق الناس خواندن رای مردم» توسط رهبری می گذرد

وی همچنین با انتقاد شدید از عملکرد صدا و سیما در جریان انتخابات های قبل اظهار داشت: صدا و سیمای ما به راحتی از مساله مورد تاکید رهبری یعنی «حق الناس خواندن رای مردم» می گذرد، حق الناس فقط مربوط به روز انتخابات نمی باشد و باید ماه های قبل از انتخابات نیز صدا و سیما این حق الناس را در نظر بگیرد و نهادهای حاکمیتی باید با بی طرفی وارد انتخابات شوند.

کواکبیان گفت: بخش عمده ای از ناکامی اصلاح طلبان در انتخابات های گذشته مجلس به خود آنها برمی گردد، زیرا درست عمل نکردند و مجلس ششم که حدود ۲۰ نفر اصولگرا در آن بود با برنامه ریزی توانستند در مجلس هفتم کاملا کفه مجلس را برعکس کنند و در مجلس هفتم تعداد بسیار کمی از اصلاح طلبان موفق به راهیابی به مجلس شدند.

کواکبیان ادامه داد: در مجلس هشتم اختلافات شدید بین اصلاح طلبان باعث شد هیچ لیستی از احزاب اصلاح طلب به مجلس راه نیابد و تنها محجوب آن هم نه به خاطر لیست اصلاح طلبان بلکه به خاطر ظرفیتی که خانه کارگر داشت به مجلس راه یافت.

وی عنوان کرد نتیجه کم کاری اصلاح طلبان وقتی مشخص شد که دکتر «نجفی» برای یک رای کمتر از وزارت آموزش و پرورش جاماند، در قضیه وزیر علوم همچنین افتضاحی را مجلس به بار آورد و چهار نامزد پیشنهادی رییس جمهوری برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رای نیاوردند و وزیر امور خارجه در مجلس مورد سوال قرار می‌گیرد.

اگر نبودند اصلاح طلب ها کی روحانی می توانست رییس جمهور شود؟/ باید اصولگراها را از مجلس بیرون کنیم

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: یکی از مشکلات اساسی ما امروز این است که دولت با حمایت اصلاح طلب ها روی کار آمده است ولی خود را اصلاح طلب نمی داند، اگر نبودند اصلاح طلب ها کی روحانی می توانست رییس جمهور شود؟ دولت الکی می گوید که وابسته به هیچ حزب و گروهی نیستیم، مگر می شود؟

وی اضافه کرد: وقتی به رویه برخی از دولت مردان خورده می گیریم و نسبت به عملکردشان اعتراض می کنیم می گویند ما باید هوای نمایندگان مجلس را نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکنون باید فکری اساسی کرد و این بهانه را از دولت گرفت؛ اصولگرایان مدتی است که در مجلس جا خوش کرده اند و باید مجلس را یک خانه تکانی اساسی کنیم و اصولگرا ها را از آنجا بیرون کنیم.

رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: ما در چارچوب قانون و نظام حرکت می کنیم، چرا آنها ما را بیرون کنند، ما آنها را بیرون می کنیم.

از حواشی این برنامه اعتراض و ایراد یکی از حضار به کواکبیان بود که گفت: خود شما خانم راستگو را در لیست اصلاح طلبان قرار دادید که با جواب سربالای وی و خنده حضار روبه رو شد.

از دیگر حواشی این برنامه سوال یکی از دانشجویان بود که پرسید: آیا بهتر نبود این گونه محافل سیاسی را بیرون از دانشگاه برگزار می کردید تا جو آرام دانشگاه سیاسی نشود و آیا شایسته نبود این جلسه در یکی از سالن های شهر برگزار می شد که کواکبیان در جواب گفت: که بنده را به این مکان دعوت کرده اند و ما با این سالن کار داریم نه با دانشگاه.

خنده های گاه و بی گاه حضار و کف زدن اصلاح طلبان مهر تایید و حمایت حضار از سخنان رییس دوره ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و دبیرکل حزب مردم سالاری بود.

حمایت کامل رییس دانشگاه علامه از برگزاری جلسه/ عدم استقبال دانشجویان از کواکبیان

گفتنی است با این که این جلسه در پردیس دانشگاهی علامه طباطبایی و با حمایت کامل رییس آن دانشگاه برگزار شده بود ولی تعداد انگشت شماری از دانشجویان آن دانشگاه در جلسه حضور داشتند و جمع این نشست سیاسی را بزرگان اصلاحات بوشهر همچون پورفاطمی نماینده اصلاح طلب مردم دشتی و تنگستان، سعادت مسئول ستاد روحانی، آل بویه از فعالین اصلاح طلب بوشهر و تنی چند از اصلاح طلبان بوشهر تشکیل می دادند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false