وضعیت عادی و عبور روان زائران از سه مرز | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
وضعیت عادی و عبور روان زائران از سه مرز

معاون سازمان حج و زیارت از استقرار اتوبوس در مرز ها برای بازگردادن زائران به کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعیت عبور زائران در مرز های مهران، شلمچه و چزابه عادی و روان است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از "گام نیوز"، ناصر خدر نژاد افزود: در حال حاضر عبور زائران در مرزهای مهران ، شلمچه و چزابه بدون معطلی انجام می شود و حداکثر میزان معطلی زائران برای عبور از مرزها برای مهر پاسپورت یک ساعت است.

وی با اشاره به اینکه هماهنگیهای خوبی با شهرداری، هلال احمر، بسیج مستضعفان و سازمان حج برای ارائه خدمات انجام شده است ، گفت: ۱۵۰۰ چادر گروهی برای اقامت زائران اربعین در عراق ارسال شده و همچنین ستاد بازسازی عراق نیز امکاناتی در نظر گرفته وبرای اسکان زائران با مدارس و حسینیه ها در مسیر پیاده روی هماهنگ شده که امیدواریم تمامی زائران برای اقامت مشکلی نداشته باشند.

مهر-معاون سازمان حج و زیارت از عبور ۸۰ هزار زائر از مرز مهران در روز گذشته خبر داد و گفت: تعداد دقیق زائران عبوری تا ظهر امروز مشخص می شود اما با توجه به استقبال انجام شده پیش بینی می شود یک میلون زائر ایرانی در پیاده روی اربعین حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه زائران حتما باید پاسپورت مدت دار ( حداقل سه ماه ) به همراه داشته باشند، گفت: در سامانه پیاده روی زائران ۲۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند و با توجه به اینکه دولت عراق داشتن ویزا را لغو کرد بسیاری از زائران بصورت انفرادی و گروهی به عتبات و مرزها رفتند.

خدرنژاد در مورد بازگشت زائران نیز گفت: با توجه به اینکه از مرز مهران بیش از سایر مرزها زائر عبور کرده است به همین دلیل با هماهنگیهای انجام شده بیش از دو هزار دستگاه در این مرز برای بازگرداندن زایران مستقر شده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false