×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
دانشگاه آزاد بوشهر را جولانگاه افراطیون نکنید

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر این روزها میزبان اصلاح طلبانی است که به هر بهانه ای خود را به بوشهر رسانده و از پتانسیل دانشجویی در راستای اهداف خود سواستفاده می کنند این گونه برداشت می شود که برخی اصلاح طلبان افراطی مکانی بهتر از دانشگاه آزاد بوشهر برای جولان دادن سیاست بازی و تطهیر جریان خود در جنوب کشور پیدا نکرده اند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از "سپاس"، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر این روزها میزبان اصلاح طلبانی است که به هر بهانه ای خود را به بوشهر رسانده و از پتانسیل دانشجویی در راستای اهداف خود سواستفاده می کنند این گونه برداشت می شود که برخی اصلاح طلبان افراطی مکانی بهتر از دانشگاه آزاد بوشهر برای جولان دادن سیاست بازی و تطهیر جریان خود در جنوب کشور پیدا نکرده اند.

دانشگاه باید محیط علم،تفکر سیاست و اخلاق باشد نه سیاست بازی افراد خاصی که برخی از مسولین با دعوت از آنان فضای دانشگاه آزاد را پر از تشنج و کشمکش ها سیاسی کرده اند و تلاش می کنند تا دانشجویان را به سمت جریان اصلاح طلبی ترغیب کنند و سپس با سو استفاده از پتاسیل دانشجویی جریان اصلاح طلبی را دوباره در دانشگاه ازاد مسلط کنند و دانشگاه را به حواشی بکشند تا رسالت اصلی دانشگاه را به باد فنا بسپارند کاری را که در دوران اصلاحات به خوبی انجام دادند.

پویایی سیاسی دانشگاه قطعا مسیری متفاوت از بازی‌‌های سیاسی اصلاح طلبان در دانشگاه‌ دارد؛ بازی‌هایی که  طی دو هفته اخیر در طلب قدرت و کسب اهداف غیر متعارف در جمع دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی بوشهر صورت می‌گیرد، شتاب و نشاط علمی را در حاشیه قرار می‌دهد و همان بلایی را سر پیشرفت علمی کشور می‌آورند که در دوران اصلاحات دچارش شدیم.

دانشگاه باید سیاسی باشد و هیچ کس مخالف سیاست در دانشگاه نیست اما نه سیاست بازی کسانی که جز برهم زدن فضای علمی دانشگاه چیز دیگری به دانشگاه انتقال نمی دهند همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در اوایل دهه هفتاد و در زمانی که دولت هاشمی رفسنجانی سعی داشت تا هرگونه اظهار نظر سیاسی منتقدانه به خود را از میان ببرد،فرمودند:"خدا لعنت کند آن دست هایی را که دانشگاه ما را غیر سیاسی می خواهد" از آن زمان تا کنون، نسبت دانشگاه‌ها با سیاست دچار تغییر و تحول بسیار شده است.

آن‌چه در اندیشه رهبری به خوبی قابل مشاهده است، تفکیک قائل شدن میان دو امر فعالیت سیاسی و فعالیت حزبی-سیاسی در دانشگاه‌ها است.

حال مسولین  دانشگاه آزاد بهتر است به جای دعوت از عده ای سو استفاده گر و البته افراطی اصلاح طلب که به دنبال پوست اندازی و احیانا احیا کردن فتنه و سران فتنه گر  هستند درصدد حل مشکلات حوزه دانشگاهی خود بربیایند. چه ضرورتی دارد در دانشگاهی که دانشجویان کارشناسایی ارشد آن در کلاس هایی بیش از ۶۰ و گاها ۷۰ نفری  شرکت می کنند و به علت کمبود فضای کلاس مجبور هستند در راهرو به استاد گوش دهند در هر هفته به دعوت دو تن از اصلاح طلبان تن دهد آیا دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر اصلاح طلبان را منجی خود می داند؟ و مگر نه این که این دعوت ها از جیب من و دیگر دانشجویان هزینه می شود و تبدیل می شود به بستری برای افرادی موقعیت طلب اصلاح طلب.

اکنون دانشگاه آزاد بوشهر در خط مقدم اصلاح طلبان قرار گرفته است اگر این روند نامتعارف و نامتعادل دعوت از عده ای خاص ادامه پیدا کند بعید نیست که مسولین دانشگاه آزاد خطوط قرمز را نادیده بگیرد و پا را از این نیز فراتر بگذارند.

مسولین دانشگاه آزاد بوشهر خوب بدانند که به برکت انقلاب اسلامی،بصیرت و اگاهی قشر دانشجو جنبش دانشجویی همواره در مسیر ارزش های انقلاب اسلامی و باور های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب گام خواهد برداشت

در پایان به ذکر مطلبی از رهبر فرزانه اشاره می کنم که فرمودند: دانشگاهها به هیچ دلیلی جولانگاه جریانهای سیاسی نشود چرا که این کار جلوی رشد و شتاب علمی را می گیرد.

شادی دیرباز

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false