×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بخش پیوند کلیه بیمارستان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر گفت: با راه‌ اندازی بخش پیوند کلیه بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در دهه فجر عمل پیوند کلیوی در استان آغاز و یکی از مطالبات مهم بیماران کلیوی این استان محقق می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از تسنیم اسماعیل عباسی بعداز ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر از وجود ۳ هزار بیمار کلیوی در استان بوشهر خبرداد و اظهار داشت: در سال  گذشته ۹۷ نفر از بیماران کلیوی استان بوشهر که نیاز به پیوند داشتند با مشارکت افراد خیر و مسئولان استان بوشهرموفق به عمل پیوند کلیه شدند که در تاریخ این استان بی‌نظیر است.

وی با اشاره به مشارکت قشرهای مختلف جامعه برای افزایش سلامتی به انعقاد تفاهم‌نامه‌های ترویج فرهنگ سلامتی اشاره کرد وافزود: تفاهم‌نامه‌هایی با آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی بوشهر برای زمینه افزایش آگاهی مردم، افزایش سلامتی و پیشگیری از بیماری کلیوی منعقد شده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی بخش پیوند کلیوی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر گفت: بخش پیوند کلیوی این بیمارستان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود و با وجود پزشکان فوق تخصص پیوند کلیوی در این استان، امکانات لازم برای انجام اعمال پیوند کلیوی در استان بوشهر فراهم می‌شود.

عباسی به تدوین نقشه جامع اطلس و راهبردی بیماران کلیوی در استان بوشهر پرداخت و گفت:  با تدوین این نقشه ضمن بررسی آسیب‌ها و نگرانی‌های حوزه سلامت، با شناسایی عوامل نارسایی کلیوی زمینه پیشگیری از نارسایی کلیه فراهم می‌شود.

وی، از پرداخت ۴۵۰ میلیون تومان به بیماران کلیوی خبرداد و تصریح کرد: از این میزان تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان از سوی خیران تامین شد که در جهت تامین هزینه‌های دارو بیماران کلیوی هزینه شده است.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان بوشهر با اشاره به اینکه درمانگاه تخصصی بیماران کلیوی ایجاد می‌شود خاطرنشان کرد: در صورت تامین زمین مورد نیاز، ساخت درمانگاه تخصصی بیاران کلیوی استان بوشهر با مشارکت خیران در دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ ی

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false