×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ایران و آمریکا ادعای نقض تعهدات هسته ای ایران را بی اساس خواندند

مقام های وزارت خارجه آمریکا و دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به طور جداگانه این ادعا را که ایران تعهدات هسته ای خود را زیر پا گذاشته است، کذب محض دانسته و آن را بی اساس خوانده اند.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل ازایرنا، نشریه آمریکایی فارن پالیسی در مقاله ای به نقل از منابع ناشناس، ایران را به نقض تعهدات خود در قبال توافقنامه هسته ای با کشور های ۵+۱ متهم کرده است .

به دنبال تمدید مهلت مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ و در آستانه اعلام دور بعدی مذاکرات که بناست بزودی انجام شود، گروه های تندرو آمریکایی و مخالفان حل مساله هسته ای بر سنگ اندازی های در روند این مذاکرات و رسیدن به توافق جامع هسته ای افزوده اند.

این گروه ها به فضا سازی و جعل اخبار و تلاش برای تاثیرگذاری بر افکار نمایندگان کنگره امریکا به شیوه های مختلفی متوسل شده اند.

از جمله این اقدامات مقالاتی است که با هدف زمینه سازی برای اقدامات جدید علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران در نشریات تندرو و رسانه های طرفدار رژیم صهیونیستی منتشر می شود.

در همین ارتباط نشریه آمریکایی فارین پالیسی با انتشار مقاله ای با عنوان «آمریکا ایران را به نقض مخفیانه تحریم های سازمان ملل متهم می کند» سعی نموده است ایران را به نقض توافق موقت با گروه ۱+۵ متهم کند و اتهام های جدیدی را به نقل از منابع ناشناس آمریکایی متوجه تهران نماید.

ادعای نقض مفاد توافقنامه موقت از سوی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه پس از انتشار این مقاله از سوی سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا رد شد و این سخنگو تاکید کرد که ایران تا کنون به همه تعهدات خود در چارچوب توافقنامه عمل کرده است.

در همین ارتباط، بخش مطبوعاتی نمایندگی ایران در سازمان ملل نیز در واکنش به مقاله فارن پالیسی با تصریح این که موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحریم های ظالمانه و غیرقانونی همواره کاملا روشن بوده، تاکید نموده است که فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران مطابق روال معمول و بر اساس تعهدات بین المللی این کشور در چارچوب معاهده ان پی تی و پادمان آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه دارد و آخرین گزارش مدیرکل آژانس نیز پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهداتی را که داوطلبانه در توافق موقت با کشورهای۱+۵ پذیرفته است، تائید می نماید.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false