×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اظهارات دولت در خصوص خزانه های خالی باعث زیاده خواهی های غرب شد/ احتمال دستور ریاض برای انفجار مقابل سفارت ایران

مدیریت هادیان سیاسی سپاه در گفتگو با سپاس از احتمال دستور ریاض برای انفجار مقابل سفارت ایران در صنعی سخن گفت و افزود: عربستان مشاهده می کند که نقش ایران در تحولات منطقه پر رنگ تر شده است، می کوشد با این دسته از اقدامات وضعیت دیپلماتیک کشور ما را متزلزل نشان دهند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از "سپاس"، مسئول مدیریت هادیان سیاسی سپاه با اشاره به ماجرای فرگوسن و کشتار تاریخی سیاهان از دلایل ادامه نژادپرستی در آمریکا سخن گفت و عنوان کرد: نژادپرستی هنوز در آمریکا ادامه دارد و این پایه های آن را باید در آموزه های لیبرالیستی آمریکایی ها باید جست که معمولا در این تفکر قدرت محوری اصل و مبنا است و همه توجه و اهتمام به سوی جذب قدرت به نفع خود است.

وی افزود: به نظر لیبرالیست های سفید پوست آمریکایی مجالی برای رسیدگی به ادعای نژادهای دیگر مانند سیاه پوست ها که نژاد درجه دو محسوب می شوند، وجود ندارد.

صدور حکم قضات آمریکا برای کنترل شرایط است

پورقیومی با اشاره به این که هر چند مدت موجی از تظاهرات علیه دولت آمریکا و اقدامات ضد حقوق بشر در این کشور رخ می دهد، ادامه داد: ساختار و پایه های اصلی قدرت، وجه اجبار و خشونت در دست سفید پوستان است و نهادهای حامی و یاری دهنده ی همسو با جریان آنان وجود ندارد.

وی ابراز داشت: البته قضات آمریکا به صورت مقطعی برای کنترل اوضاع اقداماتی و احکامی صادر می کنند اما در ساختار نژادپرستی آمریکایی هیچ تغییری حاصل نمی شود.

نفت به ابزار فشار در مذاکرات تبدیل شده است

این هادی سیاسی در خصوص کاهش قیمت نفت و ارتباط آن با تحولات منطقه و مذاکرات هسته ای خاطرنشان کرد: در حال حاضر در وضعیتی هستیم که طرف مقابل فکر می کند نشستن ما سر میز مذاکرات از تاثیر تحریم ها است البته در برخی موارد ما اشتباهاتی داشتیم و صحبت به میان آوردن از خزانه های و سخنانی از این دست باعث شد که طرف های خارجی به زیاده خواهی فکر کند.

این کارشناس با اشاره به ابزارهای فشار طرف غربی افزود: یکی از ابزارهایی که حین مذاکرات فشار آن بیشتر شد، اقدامات پشت پرده ای بود که باعث شد قیمت نفت ایران کاهش یابد و تاثیر به سزایی نیز در فروش آن داشت.

وی ادامه داد: قطعا این فشارها در ۷ ماه آینده که مذاکرات تمدید شده است ادامه پیدا می کند تا طرف غربی بتواند با استفاده از حربه فشار امتیازاتی را از ایران بگیرد.

پورقیومی ابراز داشت: وضعیت کاهش قیمت نفت پایدار نخواهد بود و در حال حاضر کشورهای عضو اپک به عربستان فشار می آورند که چرا تولید نفت خود را پایین نمی آورد.

وی ادامه داد: روند کنونی می تواند نتیجه عکس نیز داشته باشد به طوری که فشارها باعث شود طرف های ایرانی از مذاکرات  نیز دل‌ سرد شوند و رویکرد ایران بیشتر به سوی توسعه اقتصاد درون‌زا پیش رود که نتیجه آن روی اهداف قابل دسترسی طرفین مذاکره تاثیرگذار خواهد بود.

با فشار بر وضعیت فروش نفت، گلوی ایران را فشار می دهند

مسئول مدیریت هادیان سیاسی سپاه با اشاره به نقش تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: قطعا این تاکیدات و توصیه ها تاثیرگذار است چرا که می بینیم در حال حاضر با گذشت سال ها از انقلاب هنوز اقتصاد ما تک محصوله و مبتی بر فروش نفت است که این دلیلی شده تا با فشار بر وضعیت فروش نفت، گلوی ایران را فشار دهند.

وی افزود: یکی از ثمرات اقتصاد مقاوتی این است که باعث می شود تا با از دست دادن بازار یک محصول خاص ضربه چندانی به اقتصاد یک کشور وارد نشود و در عرصه های دیگر نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

پورقیومی گفت: مذاکرات در حال حاضر گزینه اول ایران است که با توجه به رویکرد دولت در دستور کار قرار گرفته است البته بهتر آن بود که اقتصاد مقاومتی گزینه اول باشد.

عربستان دستور انفجار مقابل سفارت ایران در صنعی را صادر کرد؟

این هادی سیاسی در خصوص اخبار ضد و نقیض مبنی بر دستور ریاض برای انفجار مقابل سفارت ایران در صنعی بیان کرد: به لحاظ خبری نمی توان صحت و سقم آن را تایید کرد اما به لحاظ تحلیلی امکان دارد به دلیل ضرب شستی که عربستانی ها از ناحیه حوثی ها در یمن از شیعیان خوردند، این عمل یک اقدام تلافی جویانه در مقابل آنان باشد.

وی عنوان کرد: عربستان مشاهده می کند که نقش ایران در تحولات منطقه پر رنگ تر شده است، می کوشد با این دسته از اقدامات وضعیت دیپلماتیک کشور ما را متزلزل نشان دهند و به لحاظ روانی شرایط را برای جمهوری اسلامی ناامن جلوه دهند.ن را تایید کرد اما به

مسئول مدیریت هادیان سیاسی سپاه تاکید کرد: تاثیر این اقدامات مقطعی است و در دراز مدت تاثیری روی وضعیت دیپلماتیک ایران در منطقه نخواهد داشت و انشالله انصارالله یمن با بنیاد قوی و استوار، نفوذ خود در یمن را به به عربستان نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: البته اگر این اقدام واقعا از سوی ریاض صورت گرفته باشد نمی توان انتظار داشت که ایران قصد تلافی داشته باشد زیرا این موضوع با منطق ایران مخالف است اما نوع مواجهه ایران با انفجار مقابل سفارت، راهبردی خواهد بود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false