گوشت ارزان و مرغ کیلویی گران شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
گوشت ارزان و مرغ کیلویی گران شد

در حالی افزایش عرضه گوشت باعث شکسته شدن قیمت گوشت قرمز در بازار شده است که پس از اقدام شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ مازاد، قیمت این محصول کیلویی ۱۰۰۰ تومان افزایش یافته است.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از تسنیم: علیرضا ملکی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی، گفت: در پی افزایش عرضه و کاهش تقاضا، گوشت شقه بدون دنبه گوسفندی کیلویی ۲۶ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: معمولاً مردم بیش‌تر گوشت گوسفند خرید کرده و برای چرخ‌کرده گوشت گوسفند و گوساله را با یکدیگر مخلوط می‌کنند تا طعمی خوش‌تر داشته باشد.

این فعال صنفی افزود: حجم خرید بسیار ضعیف است و بازار دچار رکود است که این موضوع در هفته‌های میانی ماه طبیعی است.

ملکی در پاسخ به این سوال که آیا با تغییر اخیر نرخ ارز مردم به سوی خرید و دپوی کالاهای مصرفی رفته‌اند، بیان کرد: در کالاهای مصرفی همچون گوشت قرمز، مرغ و ماهی این موضوع رخ نداده و مردم بنابر رفتار غذایی عادت دارند که این‌گونه کالاها را به صورت تازه خرید و مصرف کنند.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر عرضه بیش از تقاضا بوده و این موضوع باعث شکسته شدن قیمت‌ها در بازار شده است.

همچنین رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران بیان کرد: قیمت عرضه مرغ در بازار به طور مستقیم از قیمت ارز تاثیرپذیر نیست.

مهدی یوسف‌خانی،‌ گفت: قیمت مرغ و ماهی بنابر عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و در چند هفته گدشته با ورود شرکت پشتیبانی امور دام، قیمت خرده فروشی مرغ از کیلویی ۵۲۰۰ تومان به ۶۲۰۰ تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بازار عرضه مرغ و ماهی در چند روز گذشته در پی تغییر نرخ ارز، دچار تغییر و افزایش حجم خرید نشده است.

این فعال صنفی گفت: در حال حاضر قیمت منطقی مرغ کیلویی ۶۵۰۰ تومان است که اگر شرکت پشتیبانی امور دام خرید خود را در هفته گذشته قطع نمی‌کرد قیمت هر کیلو مرغ برای عرضه کننده به ۶۵۰۰ تومان می‌رسید.
 
 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false