×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
صلح و سازش ۹ هزار پرونده در شورای حل اختلاف استان بوشهر

معاون قضایی دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال از ۲۵ هزار پرونده مختومه در شورای حل اختلاف، ۹ هزار پرونده به صلح و سازش رسیده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، شهرام برامکی صبح امروز در دیدار اعضای شورای حل اختلاف استان بوشهر با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در ۱۰ سالی که شوراهای حل اختلاف در استان بوشهر فعال شدند، ۶۲۰ هزار پرونده وارد شورای حل اختلاف شده که از این تعداد ۲۱۱ هزار پرونده منتهی به صلح و سازش شده و ۶۱۵ هزار پرونده نیز مختومه شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته نیز ۵۲ هزار پرونده مختومه شده و ۲۰ هزار پرونده نیز منتهی به صلح و سازش شده است، ضمن اینکه در نیمه نخست امسال نیز از ۲۵ هزار پرونده مختومه شده در شورای حل اختلاف، ۹ هزار پرونده به صلح و سازش رسیده است.

رئیس شورای حل اختلاف استان بوشهر با اشاره به رتبه ممتاز شورای حل اختلاف استان بوشهر در سطح کشور، یادآور شد: این موفقیت بدون هدایت‌های امام جمعه بوشهر بسیار مشکل بود.

برامکی با بیان اینکه در بوشهر برخی طرفین دعوا مراجعه می‌کنند و عنوان می‌دادن که به صورت مستقیم می‌خواهند سازش کنند، گفت: در زمینه پرونده‌های قتل و دعاوی طایفه‌ای تاکنون ۵ الی ۶ فقره پرونده سازش داشتیم.

وی با بیان اینکه شوراهای حل اختلاف بازوی توانمند برای دادگستری هستند، اضافه کرد: تاکنون برخی پرونده‌هایی که مشکلاتی برای دستگاه قضا ایجاد کرده با ارجاع به شورای حل اختلاف، مشکلات حل و پرونده به صلح و سازش رسیده است.

معاون قضایی دادگستری بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاکید اسلام همواره بر سازش بوده، متوجه شدیم توجه به صلح و سازش در پرونده‌ها بسیار کارساز است.

برامکی گفت: استان بوشهر در سطح کشور رتبه ممتاز در زمینه صلح و سازش را دارد و هر وقت صحبت از صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف می‎شود، همه از استان بوشهر به نیکی یاد می‌کنند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false