اخوان المسلمین می تواند در یک پروژه ده‌ساله به قدرت باز گردد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اخوان المسلمین می تواند در یک پروژه ده‌ساله به قدرت باز گردد

این هادی سیاسی اظهار کرد: کاری که در مصر صورت گرفته مسئله مبنا قرار گرفتن رأی مردم است و سیسی نمی‌تواند چندین بار آرای مردم را کسب کند و در مصر پتانسیل اسلام‌گرایی بسیار پررنگ است و می‌تواند در یک پروژه ده‌ساله به قدرت باز گردد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از سپاس دکتر ایوب پورقیومی مسئول مدیریت هادیان سیاسی سپاه عصر امروز در جلسه‌ای با هادیان سیاسی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در خصوص تفاوت داعش و القاعده گفت: القاعده دشمن خود را فرا منطقه‌ای تصویر کرده و برای این موضوع مقابل با تکفیر شیعه اولویت ثانویه آن‌ها بود اما داعش نگاه منطقه‌ای دارد و اولویت آن‌ها مبارزه با شیعه است.

 

وی ادامه داد: مکتب داعش، تکفیر گرایی است، که اهل سنت هم از دیدگاه آن‌ها کمتر از شیعه‌ها هستند، زیرا می‌گویند سنی‌ها جهاد را معطل کردند و لذا باید راهنمایی شوند و اگر نپذیرند باید کشته شوند اما شیعه را محدورالدم می‌دانند و به همین جرم سربریده می‌شوند.

این هادی سیاسی با اشاره به اینکه یکی از جاذبه‌های توجه ای داعش، بحث مالی هست گفت:  داعشی ها تفکرات خود را از دکتر و مهندس‌ها می‌گیرند که نه مفتی‌ها و ۱۴ درصد قربانیان داعش شیعه، دو درصد مسیحی و بقیه هم سنی مذهب هستند.

قیومی اظهار کرد: داعش گروهای پنج یا شش‌نفره دارد و هر گروه یک فرمانده دارد که با فرمانده اصلی و گروه‌ها دیگر در ارتباط هستند و جابه‌جا می‌شوند.

مسئول مدیریت هادیان سیاسی سپاه بیان کرد: تقریباً دو سوم از مناطق عراق که در دست داعش آزاد شده ، زیرا الانبار یک‌سوم جغرافیای عراق را تشکیل می‌دهد.

قیومی گفت: حلقه اتصال تکفیری‌ها با عربستان از استان الانبار صورت می‌گیرد و استان نینوا و موصل نیز از بخش‌های هستند که داعش در آن‌ها حضور چشم‌گیر دارد.

این هادی سیاسی خاطرنشان کرد: موصل بدون شلیک گلوله به دست داعش افتاد و تلاش هست که موصل توسط اهل سنت آزاد شود که بحث شیعه و سنی پیش نیاید.

مسئول مدیریت هادیان سیاسی سپاه افزود: بعد از سقوط صدام استان‌های سنی نشین عراق کمتر تابع دولت مرکزی بودند، که حمله داعش باعث شد سنی‌ها در کنار دولت مرکزی قرار بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروز تفکر حزب‌الله همان اندیشه انقلاب اسلامی است و این تفکر در یمن، سوریه و عراق شکل‌گرفته و مطالبه گر دولت‌های خود شده و نقش ویژه‌ای در منطقه ایفای می‌کنند.

قیومی ادامه داد: این ظرفیت پیش‌آمده در آینده می‌تواند برای تفکر انقلاب اسلامی نقش ویژه‌ای داشته باشد و یکی از دلایل ترکیه، برای کمک به داعش همین مسئله است که نگذارد این بستر به‌طور کامل شکل گیرد.

این هادی سیاسی تأکید کرد:تجزیه عراق یک سناریوی جدی است که از طرف آمریکا پیگیری می‌شود که مجلس آمریکا در مهر سال ۸۶ طرحی تصویب کرد که عراق به سه کشور شیعه، سنی و کرد تقسیم شود و هنوز هم این موضوع را به شکل جدی پیگیری می‌کند.

وی گفت: جریان حاضر در مصر متمایل به آمریکا و عربستان سعودی است و طرحی برای زمین گیرکردن بیداری اسلامی در مصر بود، اما نبرد متقابل به‌خصوص اخوان المسلمین سابقه ۸۰ ساله دارد که اخوان سابقه سرکوب شدن را دارد و چون این جریان اخوان، جریان ریشه‌داری است قابلیت‌های فراوانی دارد.

مسئول مدیریت هادیان سیاسی سپاه ادامه داد: کاری که در مصر صورت گرفته مسئله مبنا قرار گرفتن رأی مردم است و سیسی نمی‌تواند چندین بار آرای مردم را کسب کند و در مصر پتانسیل اسلام‌گرایی بسیار پررنگ است و می‌تواند در یک پروژه ده‌ساله به قدرت باز گردد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false