×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جدیدترین اخبار پرونده اخلال بزرگ اقتصادی استان بوشهر/کاهش بدهی‌های متهم اول/دستگیری متهم ردیف سوم و….

وی با بیان اینکه کمبود فضا در زندان‌ها باعث بروز مشکلات و نقایصی در انجام کارهای تربیتی می شود، اضافه کرد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که شرایط اصلاح و بازگشت صحیح زندانیان با جامعه فراهم شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از سوک، حیدر بحرانی ظهر شنبه در نشست شورای قضایی استان بوشهر اظهار داشت: تعداد زندانیان بوشهر با ظرفیت‌های زندان‌های استان بوشهر همخوانی ندارد و لازم است که برای رفع نیازهای این بخش همکاری مناسبی با اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی استان بوشهر صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه کمبود فضا در زندان‌ها باعث بروز مشکلات و نقایصی در انجام کارهای تربیتی می شود، اضافه کرد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که شرایط اصلاح و بازگشت صحیح زندانیان با جامعه فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه به نقش و جایگاه ویژه تعزیرات حکومتی در ایجاد آرامش در جامعه اشاره کرد و افزود: مقابله با افراد سودجو از سوی تعزیرات حکومتی نقش مهمی در ایجاد آرامش در کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به توسعه و گسترش حوزه عملکری تعزیرات حکومتی، اضافه کرد:  70 درصد پرونده های مربوط به قاچاق بر اساس ماده واحده اصلاح قانون مبارزه با قاچاق به تعزیرات حکومتی می‌رود که باید آرا با کیفیت بالا صادر شده و به موقع اجرا شود.

بحرانی در ادامه از کاهش ۱۹ درصدی طلاق در استان بوشهر در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در سال‌های گذشته شاهد افزایش طلاق در استان بوشهر بودیم که با تلاش‌های صورت گرفته امسال شاهد کاهش طلاق در استان هستیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مشاوره‌ای در شوراهای حل اختلاف و بهزیستی استان بوشهر برای کاهش طلاق، تاکید کرد: طی هشت ماه نخست امسال یک هزار و ۹۲۱ طلاق در استان بوشهر ثبت شده است.

جزئیاتی از پرونده اخلال بزرگ اقتصادی استان بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در زمینه پرونده اخلال بزرگ اقتصادی استان بوشهر بررسی‌های زیادی صورت گرفته است که مشخص شد برخی از مطالبات غیر واقع بوده و بدهی دو متهم پرونده کاهش یافته است.

وی با اشاره به دستگیری متهم ردیف سوم، از اعلام فراخوان شکایت از وی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تحقیقات قضایی در مورد هشت هزار نفر شاکی از دو متهم ردیف اول پرونده اخلال اقتصادی بوشهر صورت گرفته است.

بحرانی ادامه داد: بدهی‌های متهم اول پرونده یک هزار و ۷۸۰ میلیون ریال اعلام شده بود که در تحقیقات صورت گرفته به یک هزار و ۴۷۰ میلیون ریال کاهش یافته است و این در حالی است که این متهم تنها ۴۰۰ میلیارد ریال اموال منقول و غیرمنقول دارد.

به نوشته مهر،وی از تلاش دستگاه قضا برای شناسایی اموال متهمان پرونده خبر داد و تصریح کرد: مجموع بدهی‌های متهم دوم پرونده نیز ۷۶۰ میلیارد ریال اعلام شده بود که با تحقیقات صورت گرفته این مبلغ به ۴۶۰ میلیارد ریال کاهش یافته است که با اموال کشف شده از وی، می‌تواند ۸۰ درصد مطالبات شاکیان را پرداخت کند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false