مراسم سینه زنی سنتی با نوحه های جدید درحسینیه علی اکبر(ع) برگزار می شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مراسم سینه زنی سنتی با نوحه های جدید درحسینیه علی اکبر(ع) برگزار می شود

مراسم سینه زنی سنتی امسال با شکوه تر ازهر سال از ۶ محرم مصادف با ۱۸ آبانماه به علت درخواست های متعدد و استقبال زیاد مردم به مدت ۷ شب با مداحی فرزاد بیات و با استفاده ازسبک ها و نوحه های جدید سنتی اجرا می شود

به گزارش "چغادک نیوز"، مراسم سینه زنی سنتی درحسینیه حضرت علی اکبر(ع) از ساعت ۲۰/۳۰ با نوای دمام زنی جوانان هیئت عزاداران حسینیه حضرت علی اکبر(ع) شروع می شود و با پیش خوانی فرهاد چهره آزاد و با مداحی فرزاد بیات برگزار می شود .

 

مداح اهل بیت فرزاد بیات در گفتگو با خبرنگار چغادک نیوز در خصوص این مراسم گفت : امسال با شکوه تراز هر سال سینه زنی سنتی را در این حسینیه برگزار می کنیم که با بهره گیری از اشعار و نوحه های جدید سنتی اجرا می شود .

 

وی افزود : بنده اشعار و نوحه های جدیدی را ساخته و فراهم آورده ام و در این ایام خواهم خواند که در محضر بزرگانی همچون اسماعیل ایراندوست مورد تائید قرار گرفته است .

 

وی ادامه داد : در این ۷ شب برای اولین بار چندین نوحه از جمله واحد شب تاسوعا که در وصف حضرت ابوالفضل (ع) می باشد و پس واحد جدید که اشعار و سبک آن توسط مداح اهل بیت غلامرضا بیات ساخته شده است خوانده می شود که تا بحال در هیچ مراسمی اجرا نشده است .

 

لازم به ذکر است :در این حسینیه که با همت جوانان شهر چغادک همچون هادی بدریمون و غلامرضا بیات مدیریت می شود مراسم سینه زنی و آداب و رسوم سنتی بوشهراجرا می شود که مورد توجه خیل عظیم جوانان قرار گرفته است و با بهره گیری از پیشکسوتانی همچون شعبان رازقی پور، دوستداران اهل بیت همیشه دراینجا حضور فعال دارند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false